poniedziałek, 6 grudnia 2021

Data: 07.12.2021r. (wtorek)

Temat dnia: Pada śnieg

Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki


1. Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Pada śnieżek”

Pada śnieżek, pada śnieżek.

Już ze śniegu mam kołnierzyk,

białe uszy i policzki,

i śniegowe rękawiczki.

A jak padać nie przestanie -

wiecie, co się ze mną stanie?

Będzie kino nie z tej ziemi -

nos w marchewkę mi się zmieni!

Rozmowa na temat wiersza:

- Co pada w wierszu z nieba? (śnieg)

- Co miało ze śniegu dziecko w wierszu? (kołnierzyk, białe uszy, policzki, śniegowe rękawiczki)

- W co zamieni się nos dziecka? ( w marchewkę)

- W co zamieni się dziecko, jak długo będzie padał śnieg? ( w bałwana)


2. Zapoznanie z piosenką „Nasza zima zła”.

 


3. Układanie porównań podkreślających charakterystyczne cechy śniegu. Dzieci kończą porównania. Co pada zimą? Jaki jest śnieg?

Śnieg jest biały jak....

Śnieg jest zimny jak...

Śnieg jest lepki jak..


4. "Wirujące śnieżynki" – rodzic rozsypuje papierowe śnieżynki np. wycięte z chusteczki – dziecko obserwuje ich ruch opadania i wznoszenia pod wpływem ruchu powietrza. Dziecko porusza się zgodnie z muzyką, naśladując taniec płatków śniegu na wietrze – reakcja na tempo szybkie i wolne. Gdy muzyka milknie opada z jednoczesnymi obrotami dookoła siebie, aż do przysiadu. 

 5. Śniegowy bałwanek – wycinanie elementów i przyklejanie ich na niebieskim tle.

Dzieci wycinają koła, układają z nich bałwanka, przyklejają na kartce.

Domalowują brakujące elementy bałwanka, drzewa, słońce.

Odbijają na kartce palce maczane w białej farbie – tworzą padający śnieg.

 

6. Na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Jak ziewamy – ćwiczenia oddechowe

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci przesadnie ziewają, naśladują wymieniane

w wierszu postacie. Podczas ziewania starają się jak najdłużej, na jednym wydechu, wypowiedzieć samogłoskę a.


Kiedy lewek głośno ziewa,                                      Reksio, znany z dobranocki,

masz wrażenie, że lew śpiewa.                                chowa w budzie swoje klocki.

Już szeroko rozwarł paszczę,                                  Gdy jest śpiący, zwyczaj miewa:

już publika brawo klaszcze!                                    niesłychanie głośno ziewa.

Pokaż teraz, ty, mój panie,                                      Zostań teraz psiną małą,

jak wygląda lwie ziewanie:                                     ziewaj głośno buzią całą:

Aaa… *                                                                 – Aaa… *


Hipopotam, gdy jest śpiący,                                    Lewek, Reksio, hipopotam,

bywa także ziewający.                                             już sam nie wiem jeszcze, kto tam,

Paszczę mocno tak otwiera,                                    wszyscy głośno tak ziewają,

masz wrażenie, że cię zżera.                                   gdy na spanie chętkę mają:

Pokaż wszystkim, ty, mój panie,                             – Aaa… *

hipopotama ziewanie:

Aaa… *                                                                 Do tej grupy dodam siebie,

                                                                                 Kasię, Anię oraz ciebie,

                                                                                gdy szykuje się nam spanie,

                                                                                słychać wokół to ziewanie:

                                                                                – Aaa… *


Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz