poniedziałek, 7 lutego 2022

 Data: 08.02.2022r. (wtorek)

Temat dnia: Pory dnia

Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki


  1. Na rozpoczęcie dnia zapraszam na zabawę:

     

    2. Zabawa ruchowa „Płatki śniegu

    Dzieci maszerują po wyznaczonym miejscu. Dźwięk trójkąta, bębenka lub klaśnięcia jest dla nich sygnałem, że zaczął padać śnieg. Dzieci rozkładają ręce i obracają się dookoła własnej osi, naśladując wirowanie płatków śniegu, a następnie ich wolne opadanie na ziemię.

     

    3. Słuchanie wiersza D. Gellner „Podwieczorek w kolorowy wzorek” oraz swobodna rozmowa na jego temat.

    Dzisiaj będzie podwieczorek
    W kolorowy piękny wzorek.
    Chleb nam pokroiła pani,
    Resztę już zrobimy sami.
    Fiku-miku, fiku
    Jest już obrus na stoliku!
    Teraz szklanki i kubeczki, Talerzyki i łyżeczki.
    Kilka małych filiżanek i złotego soku dzbanek.
    Mam rzodkiewkę i szczypiorek …
    Będzie pyszny podwieczorek!
    Podwieczorek, podwieczorek w kolorowy, piękny wzorek.
    Są kanapki w barwne łatki,
    Na kubeczku kwitną kwiatki …
    Z talerzyków zszedł baranek,
    Zjada kwiatki malowane.
    Teraz wszystkich zapraszamy:
    Babcie, dziadków, ciocie, mamy,
    Koleżanki i kolegów – I życzymy im smacznego.

Pytania do wiersza:

  • Porozmawiajcie na temat wiersza.

  • Kiedy jemy podwieczorek: przed obiadem czy po obiedzie?

  • Jak nazywa się posiłek spożywany rano?

  • O jakiej porze dnia jemy obiad?

  • O jakiej porze dnia jemy kolację?

  • Co robicie rano w domu? Możecie to pokazać naśladując mycie się, ubieranie, jedzenie śniadania.

  • Co robicie w południe w przedszkolu, w domu?

  • Co robicie po południu?

  • Co robicie wieczorem w domu, zanim położycie się spać?

  • Wymieńcie nazwy pór dnia (rano, południe, popołudnie, wieczór)

  • Co nadchodzi, gdy skończy się wieczór?

  1. Zabawa „ Kuchenne rytmy”

Potrzebujemy: łyżeczek, łyżek, widelców, jeśli w domu są plastikowe to także można je wykorzystać.

Dzieci próbują ułożyć sztućce tak: łyżeczka, łyżeczka, widelec, widelec. Następnie spróbujcie go przedstawić za pomocą ruchu np.: łyżeczka (podskok), widelec (przysiad). Ruch będzie wyglądał tak: podskok, podskok, przysiad, przysiad. A teraz sami ułóżcie swój wzór i wymyślcie ruch lub gest.

  1. Zabawy ruchowe: (do tych zabaw potrzebne będą nam kubeczki plastikowe)

    - „Zabierz kubeczek” – rozstawcie kubeczki w różnym miejscu na podłodze. Poruszajcie się ostrożnie pomiędzy kubeczkami do muzyki. Podczas przerwy podnieście najbliższy kubeczek i wyciągnijcie rękę z nim w górę. Kiedy pojawi się muzyka, odłóżcie kubeczek na podłogę i swobodnie się poruszacie. 

    - „Wędrujący kubeczek” – przekładajcie kubeczki w rytm muzyki z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową – w pozycji stojącej. 

    - „Rzuć i podnieś” – stańcie w małym rozkroku, kubeczki na głowie; wykonajcie skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę (podczas skłonu nogi dzieci są proste).

    - „Turlamy kubeczek”– w siadzie prostym, kubeczki trzymajcie oburącz na wyprostowanych nogach. Turlajcie kubeczki po nogach, jak najdalej w kierunku stóp, i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.

    - „Obuwie z kubeczków” – w siadzie rozkrocznym, kubeczki trzymajcie w prawej ręce. Wykonajcie skrętoskłon do lewej nogi, próbując położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Następnie wykonajcie skrętoskłon do prawej nogi i spróbujcie założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas wykonywania ćwiczenia kolana mają być proste.

    - „Zajrzyj do kubeczka” – w leżeniu przodem, trzymajcie kubeczki w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło: Zaglądamy do kubeczka, unosicie ręce i głowę do góry, utrzymując je krótko w tej pozycji, następnie je puszczacie.

    - „Do góry i na dół” – w leżeniu na plecach, kubeczek położony na brzuchu. Przy wdechu uwypuklacie brzuch – obserwujecie wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu – obserwujecie jego opadanie.

  1. Masażyk relaksacyjny- Dzieci dobierają się w pary z domownikami. Jedno siada przed drugim. Osoba siedząca z tyłu wykonuje na plecach partnera ruchy zgodne z treścią wierszyka. Potem następuje zmiana ról.

                                                                                    Dzieci na plecach partnera:

Kuchareczka mała                           pięścią wykonują ruchy rozcierające w kilku miejscach,

ciasto ucierała,                                 ugniatają dłonią od góry do dołu,

ugniatała, wałkowała                      wykonują ruchy rozpierające dłonią od dołu do góry,

i ciasteczka wycinała.                      naśladują wycinanie z ciasta foremką ciasteczek.

  1. Zabawa „Podziel słowa na sylaby (4-latki) lub na głoski (5-latki)

Dzieci poruszają się po pokoju, odpowiednio do dźwięków tamburynu. Podczas przerwy w grze zatrzymują się. Rodzic podaje nazwę, którą muszą podzielić na sylaby (4-latki) lub na głoski (5-latki) podskakując przy tym (np. kubek, widelec, obrus, talerze, waza, stoły).

 

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz