Data: 08.02.2022r. (wtorek)
Temat dnia: Pory dnia
„Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki
Na rozpoczęcie dnia zapraszam na zabawę:
2. Zabawa ruchowa „Płatki śniegu”
Dzieci maszerują po wyznaczonym miejscu. Dźwięk trójkąta, bębenka lub klaśnięcia jest dla nich sygnałem, że zaczął padać śnieg. Dzieci rozkładają ręce i obracają się dookoła własnej osi, naśladując wirowanie płatków śniegu, a następnie ich wolne opadanie na ziemię.
Dzisiaj
będzie podwieczorek
W kolorowy piękny wzorek.
Chleb nam
pokroiła pani,
Resztę już zrobimy sami.
Fiku-miku,
fiku
Jest już obrus na stoliku!
Teraz szklanki i kubeczki,
Talerzyki i łyżeczki.
Kilka małych filiżanek i złotego soku
dzbanek.
Mam rzodkiewkę i szczypiorek …
Będzie pyszny
podwieczorek!
Podwieczorek, podwieczorek w kolorowy, piękny
wzorek.
Są kanapki w barwne łatki,
Na kubeczku kwitną
kwiatki …
Z talerzyków zszedł baranek,
Zjada kwiatki
malowane.
Teraz wszystkich zapraszamy:
Babcie, dziadków,
ciocie, mamy,
Koleżanki i kolegów – I życzymy im smacznego.
Pytania do wiersza:
Porozmawiajcie na temat wiersza.
Kiedy jemy podwieczorek: przed obiadem czy po obiedzie?
Jak nazywa się posiłek spożywany rano?
O jakiej porze dnia jemy obiad?
O jakiej porze dnia jemy kolację?
Co robicie rano w domu? Możecie to pokazać naśladując mycie się, ubieranie, jedzenie śniadania.
Co robicie w południe w przedszkolu, w domu?
Co robicie po południu?
Co robicie wieczorem w domu, zanim położycie się spać?
Wymieńcie nazwy pór dnia (rano, południe, popołudnie, wieczór)
Co nadchodzi, gdy skończy się wieczór?
Zabawa „ Kuchenne rytmy”
Potrzebujemy: łyżeczek, łyżek, widelców, jeśli w domu są plastikowe to także można je wykorzystać.
Dzieci próbują ułożyć sztućce tak: łyżeczka, łyżeczka, widelec, widelec. Następnie spróbujcie go przedstawić za pomocą ruchu np.: łyżeczka (podskok), widelec (przysiad). Ruch będzie wyglądał tak: podskok, podskok, przysiad, przysiad. A teraz sami ułóżcie swój wzór i wymyślcie ruch lub gest.
Zabawy ruchowe: (do tych zabaw potrzebne będą nam kubeczki plastikowe)
- „Zabierz kubeczek” – rozstawcie kubeczki w różnym miejscu na podłodze. Poruszajcie się ostrożnie pomiędzy kubeczkami do muzyki. Podczas przerwy podnieście najbliższy kubeczek i wyciągnijcie rękę z nim w górę. Kiedy pojawi się muzyka, odłóżcie kubeczek na podłogę i swobodnie się poruszacie.
- „Turlamy kubeczek”– w siadzie prostym, kubeczki trzymajcie oburącz na wyprostowanych nogach. Turlajcie kubeczki po nogach, jak najdalej w kierunku stóp, i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.
- „Obuwie z kubeczków” – w siadzie rozkrocznym, kubeczki trzymajcie w prawej ręce. Wykonajcie skrętoskłon do lewej nogi, próbując położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Następnie wykonajcie skrętoskłon do prawej nogi i spróbujcie założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas wykonywania ćwiczenia kolana mają być proste.
- „Zajrzyj do kubeczka” – w leżeniu przodem, trzymajcie kubeczki w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło: Zaglądamy do kubeczka, unosicie ręce i głowę do góry, utrzymując je krótko w tej pozycji, następnie je puszczacie.
- „Do góry i na dół” – w leżeniu na plecach, kubeczek położony na brzuchu. Przy wdechu uwypuklacie brzuch – obserwujecie wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu – obserwujecie jego opadanie.
Masażyk relaksacyjny- Dzieci dobierają się w pary z domownikami. Jedno siada przed drugim. Osoba siedząca z tyłu wykonuje na plecach partnera ruchy zgodne z treścią wierszyka. Potem następuje zmiana ról.
Dzieci na plecach partnera:
Kuchareczka mała pięścią wykonują ruchy rozcierające w kilku miejscach,
ciasto ucierała, ugniatają dłonią od góry do dołu,
ugniatała, wałkowała wykonują ruchy rozpierające dłonią od dołu do góry,
i ciasteczka wycinała. naśladują wycinanie z ciasta foremką ciasteczek.
Zabawa „Podziel słowa na sylaby (4-latki) lub na głoski (5-latki)
Dzieci poruszają się po pokoju, odpowiednio do dźwięków tamburynu. Podczas przerwy w grze zatrzymują się. Rodzic podaje nazwę, którą muszą podzielić na sylaby (4-latki) lub na głoski (5-latki) podskakując przy tym (np. kubek, widelec, obrus, talerze, waza, stoły).
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz