wtorek, 8 lutego 2022

 Data: 09.02.2022r. (środa)

Temat dnia: Pychotka-smakotka

Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki


  1. Zabawa „Rozmowy sztućców".

Do tej zabawy potrzebujemy: plastikowe sztućce w różnych kształtach i rozmiarach.

Dzieci dobierają się w pary z domownikami i prowadzą dialog, wypowiadając się w imieniu wybranego sztućca. Np.

Jestem łyżka, amatorka zup. A ty?

Jestem widelec. Jem tylko drugie dania. To znaczy

chciałbym jeść tylko drugie dania.

A sałatek nie jadasz?

Nie lubię zieleniny. Jem je, ale z wielką niechęcią.

Ale przecież one są zdrowe.

Wiem, wiem. Mówiłem, że je jem. Nawet te z samych

warzyw. Rozumiem, co to znaczy odżywiać się zdrowo.


  1. Zabawa „Forte, piano”.

Gdy dzieci usłyszą melodię graną głośno – forte – tupią w miejscu nogami. Kiedy muzyka będzie grała ciszej – piano – zaczynają przesuwać się do przodu, stawiając stopy coraz ciszej.

 


  1. Zabawy ruchowe:

Dzieci dobierają się w pary z domownikami.

obejmują partnera, głaszczą,

wspólnie skaczą, chodzą w różny sposób,

trzymając się za ręce, naprzemiennie wstają i przysiadają (waga),

naśladują, powtarzają ruchy i mimikę partnera (lustro),

rysują koła złączonymi dłońmi, a potem stopami.


  1. Zabawa Czy możecie?

Dzieci stają w wybranej przez siebie części pokoju. Rodzic mówi do dziecka, a ono dotyka różnych części ciała przy pomocy obu rąk. Jako kontrast służą zdania, w których dzieci używają tylko palców rąk. Rodzic mówi:

- Czy możecie trzymać uszy obiema rękami?

- Czy możecie zakryć usta obiema rękami?

- Czy możecie zasłonić oczy obiema rękami?

- Czy możecie dotknąć brody swoim palcem?

- Czy możecie dotknąć obu nóg swoimi rękami?

- Czy możecie dotknąć obu ramion swoimi dłońmi?

- Czy możecie dotknąć palcem swojego nosa?

- Czy możecie położyć obie ręce na swoim brzuchu?

- Czy możecie trzymać obie ręce wysoko ponad głową?

- Czy możecie dotknąć obu kolan swoimi dłońmi?


5. Zabawa z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.

Dzieci pokazują określone części ciała i wykonują nimi podane ruchy.


Jeden łokieć, drugi łokieć –

stukam nimi o podłogę.

Jedna pięta, druga pięta –

nimi także stukać mogę.

  1. Zabawa słuchowa dla 5-latków: „Co ugotujemy?”

Dzieci podają nazwy potraw (napojów, deserów, ciast), które rozpoczynają się daną głoską. Np.

z: zupa, zapiekanka…

b: barszcz, bigos…

g: grzanki, gulasz, gołąbki…

j: jajecznica, jajka w majonezie, jogurt…

k: kanapki, kajmak, kotlet…

s: surówka, sos, sok…

p: pasztet, pierogi, parówki…

r: rosół, ryba pieczona…

t: tort, twarożek…


Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz