Data: 09.02.2022r. (środa)
Temat dnia: Pychotka-smakotka
„Tydzień ma” - odśpiewanie codziennej piosenki
Zabawa „Rozmowy sztućców".
Do tej zabawy potrzebujemy: plastikowe sztućce w różnych kształtach i rozmiarach.
Dzieci dobierają się w pary z domownikami i prowadzą dialog, wypowiadając się w imieniu wybranego sztućca. Np.
– Jestem łyżka, amatorka zup. A ty?
– Jestem widelec. Jem tylko drugie dania. To znaczy
chciałbym jeść tylko drugie dania.
– A sałatek nie jadasz?
– Nie lubię zieleniny. Jem je, ale z wielką niechęcią.
– Ale przecież one są zdrowe.
– Wiem, wiem. Mówiłem, że je jem. Nawet te z samych
warzyw. Rozumiem, co to znaczy odżywiać się zdrowo.
Zabawa „Forte, piano”.
Gdy dzieci usłyszą melodię graną głośno – forte – tupią w miejscu nogami. Kiedy muzyka będzie grała ciszej – piano – zaczynają przesuwać się do przodu, stawiając stopy coraz ciszej.
Zabawy ruchowe:
Dzieci dobierają się w pary z domownikami.
• obejmują partnera, głaszczą,
• wspólnie skaczą, chodzą w różny sposób,
• trzymając się za ręce, naprzemiennie wstają i przysiadają (waga),
• naśladują, powtarzają ruchy i mimikę partnera (lustro),
• rysują koła złączonymi dłońmi, a potem stopami.
Zabawa Czy możecie?
Dzieci stają w wybranej przez siebie części pokoju. Rodzic mówi do dziecka, a ono dotyka różnych części ciała przy pomocy obu rąk. Jako kontrast służą zdania, w których dzieci używają tylko palców rąk. Rodzic mówi:
- Czy możecie trzymać uszy obiema rękami?
- Czy możecie zakryć usta obiema rękami?
- Czy możecie zasłonić oczy obiema rękami?
- Czy możecie dotknąć brody swoim palcem?
- Czy możecie dotknąć obu nóg swoimi rękami?
- Czy możecie dotknąć obu ramion swoimi dłońmi?
- Czy możecie dotknąć palcem swojego nosa?
- Czy możecie położyć obie ręce na swoim brzuchu?
- Czy możecie trzymać obie ręce wysoko ponad głową?
- Czy możecie dotknąć obu kolan swoimi dłońmi?
5. Zabawa z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.
Dzieci pokazują określone części ciała i wykonują nimi podane ruchy.
Jeden łokieć, drugi łokieć –
stukam nimi o podłogę.
Jedna pięta, druga pięta –
nimi także stukać mogę.
Zabawa słuchowa dla 5-latków: „Co ugotujemy?”
Dzieci podają nazwy potraw (napojów, deserów, ciast), które rozpoczynają się daną głoską. Np.
z: zupa, zapiekanka…
b: barszcz, bigos…
g: grzanki, gulasz, gołąbki…
j: jajecznica, jajka w majonezie, jogurt…
k: kanapki, kajmak, kotlet…
s: surówka, sos, sok…
p: pasztet, pierogi, parówki…
r: rosół, ryba pieczona…
t: tort, twarożek…
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz