poniedziałek, 29 marca 2021

 Data: 30.03.2021 r. (wtorek)

Temat kompleksowy: Wielkanoc.

Temat dnia: W kuchni pachnie Wielkanocą.

1. Ćwiczenia poranne nr 15.

– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim.

– „Posąg” – bieg, podskoki, marsz w rytmie wystukiwanym przez R. na instrumencie. W przerwie dzieci zatrzymują się w takiej pozycji, w jakiej zastała ich przerwa.
– „Zające” – dzieci stoją w rozkroku (nogi wyprostowane), przesuwają złożoną gazetę między stopami w tył i w przód. Po kilku ruchach przeskakują bokiem przez gazetę w lewo, w prawo.
– „Skoki kangura” – dzieci przyjmują poprawną postawę wyjściową (sylwetka wyprostowana, łopatki ściągnięte), trzymają między kolanami gazetę złożoną na pół. Przesuwają się podskokami po obwodzie koła.
– „Taniec z parasolem” – dzieci unoszą gazety nad głowę – naśladują taniec z parasolem.
– „Wachlarze” – dzieci oburącz trzymają gazetę przed sobą i „wachlują nią”.
– „Rzut do celu” – dzieci zwijają gazetę w rolkę, próbują trafić nią do kosza.
– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei gazety do koszyka.

Dla chętnych taniec:

2. „Liczymy zajączki” – zabawa dydaktyczna. 

Każde dziecko dostaje kartkę z czterema symbolicznie narysowanymi zającami. R. prosi dzieci o wykonanie następujących poleceń:
Dorysuj 2 zające. Ile zajączków masz na kartce?
Dorysuj jeszcze jednego zająca! A teraz, ile masz zajączków na kartce?
Skreśl tyle zajączków, aby na kartce zostało ich tyle, ile masz lat!

3. "Wielkanocne potrawy" - zabawa dydaktyczna.

Jak wyglądają u Was przygotowana do Świąt Wielkanocnych?
R. prezentuje obrazki, dzieci opowiadają, co one przedstawiają. Czy u Was w domu też jest tradycja jedzenia takich potraw?
żurek


biała kiełbasa

jajka z majonezem

sałatka jarzynowa


babka wielkanocna

pascha wielkanocna

mazurek

sernik

4. „Kroimy wyrazy”  zabawa dydaktyczna.

R. podaje wyrazy związane ze Świętami Wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczaczek, zajączek, baranek oraz te przedstawione we wcześniejszej zabawie na obrazkach. Zadaniem dzieci jest powiedzieć, ile sylab mają te wyrazy i tyle samo razy klasnąć w ręce. Dzieci 5-letnie próbują podzielić również wyrazy na głoski.

5. Praca w KP3.46 

Dzieci skreślają produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Dzielą nazwy potraw na sylaby i kolorują właściwą liczbę kwadratów. Znajdują i podają po jednym przykładzie rymów do podanych nazw.

6. „Wielkanocna kompozycja” – praca plastyczna, wykorzystanie techniki decoupage. 
R. gromadzi dla każdego dziecka kartony A3, klej, farby, mazaki, ścinki materiałów, szablony jajek, wielkanocne serwetki, nożyczki. Zadaniem dzieci jest stworzenie pracy, która będzie opowiadała o różnych wielkanocnych zwyczajach.

7. "Pisanki, pisanki" - utrwalenie piosenki.


Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


Miłego dnia! Pozdrawiamy! Pani Karolina i Pani Ewa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz