wtorek, 30 marca 2021

Data: 31.03.2021 r. (środa)

Temat kompleksowy: Wielkanoc.

Temat dnia: W kuchni pachnie Wielkanocą.

1. Ćwiczenia poranne nr 15.

– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim.

– „Posąg” – bieg, podskoki, marsz w rytmie wystukiwanym przez R. na instrumencie. W przerwie dzieci zatrzymują się w takiej pozycji, w jakiej zastała ich przerwa.
– „Zające” – dzieci stoją w rozkroku (nogi wyprostowane), przesuwają złożoną gazetę między stopami w tył i w przód. Po kilku ruchach przeskakują bokiem przez gazetę w lewo, w prawo.
– „Skoki kangura” – dzieci przyjmują poprawną postawę wyjściową (sylwetka wyprostowana, łopatki ściągnięte), trzymają między kolanami gazetę złożoną na pół. Przesuwają się podskokami po obwodzie koła.
– „Taniec z parasolem” – dzieci unoszą gazety nad głowę – naśladują taniec z parasolem.
– „Wachlarze” – dzieci oburącz trzymają gazetę przed sobą i „wachlują nią”.
– „Rzut do celu” – dzieci zwijają gazetę w rolkę, próbują trafić nią do kosza.
– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei gazety do koszyka.

Dla chętnych taniec:

2. „Koszyczek z figur geometrycznych” – zabawa dydaktyczna. 

Dzieci mają do dyspozycji papierowe figury geometryczne (płaskie, podstawowe), układają z nich koszyczek wielkanocny.
Po wykonaniu zadania R. zadaje pytania: Ile wykorzystałeś kół (trójkątów, kwadratów, prostokątów)?

3. „Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna. 

R. pokazuje zdjęcie przedstawiające wielkanocny koszyczek. Zadaje dziecku pytania: Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego? R. tłumaczy dziecku, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego: jajka – nowe życie, baranek – symbol Pana Jezusa, owies – wiosna, wędlina – dostatek, chleb – żeby go nigdy nie zabrakło, babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.


4. „Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa. 

Dzieci ustawiają się w dwóch rzędach, każdy ma na łyżce jajko. Zadaniem dzieci jest dobiec do wyznaczonego miejsca, wrócić i podać łyżkę następnemu uczestnikowi zabawy. Wygrywa ten rząd, którego uczestnicy pokonają trasę jako pierwsi, nie upuszczając jajka.

Możecie ścigać się z rodzeństwem lub sami spróbować swoich sił, poruszając się z jajkiem na łyżce.

5. Praca w KP3.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka. 

Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Mówią, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie kolorują pola zgodnie z kodem.

6. „Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna. 

R. przygotowuje szablony pisanek lub liczmany – dla każdego dziecka po 10 sztuk. Dzieci operują, manipulują liczmanami i rozwiązują treść zadań. Podpisują rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.
– Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?
– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?
– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?
Kolejne zadania N. może tworzyć według własnego pomysłu. Młodsze dzieci liczą w mniejszym zakresie, np. do 5. Dzieci zdolne wykorzystują cyfry do podpisania działań.

7. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa. 

R. gra na bębenku lub innym instrumencie. Dzieci realizują rytm podany przez R. Na przerwę w muzyce mają za zadanie słuchać, ile razy R. uderzy w bębenek. Tyle samo razy muszą wykonać podane ćwiczenie: skłony, przysiady, pajacyki, piłeczki itd.

8. Praca w ZG60 – ćwiczenia grafomotoryczne. 

Dzieci rysują obrazek w tunelu. Rysują w ramkach tyle kresek, ile jest figur każdego rodzaju i w danym położeniu.

9. „Wielkanocna ściganka” – wykonanie gry ściganki. 

R. przygotowuje dla dzieci materiały potrzebne do stworzenia gry: duże kartony, mazaki, pionki, kostki do gry. Dzieci rysują trasę, umieszczają na niej symbole związane z Wielkanocą. Każdy symbol na trasie to nagroda lub pułapka – według pomysłu dzieci. Dzieci zdolne zamiast jednego rzutu kostką, rzucają nią dwa razy i sumują wynik, który wyznaczy liczbę ruchów – maksymalnie 12 (np. 6 oczek w pierwszym rzucie i 6 oczek w drugim).

10. "Znaki Wielkanocy" - nauka piosenki.


Spróbuj nauczyć się na pamięć piosenkę.

Znaki Wielkanocy Te mazurki ozdobione migdałami Te koszyki wypełnione pisankami Te baranki ulepione z marcepanu Bazie kotki od staruszki ze straganu To są znaki tradycyjnej Wielkanocy Kiedy życie się odradza do swej mocy To znaki rozbudzonej świeżo wiosny Świat się staje znów zielony i radosny Świat radosny! Radosny! Świat radosny! Te palemki od bibuły kolorowe Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe No a potem jeszcze lany poniedziałek Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


Słonecznego dnia! Pozdrawiamy! Pani Karolina i Pani Ewa











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz