Data: 01.04.2021 r. (czwartek)
Temat kompleksowy: Wielkanoc.
Temat dnia: Na wielkanocnym stole.
1. Ćwiczenia poranne nr 15.
– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim.
– „Posąg” – bieg, podskoki, marsz w rytmie wystukiwanym przez R. na instrumencie. W przerwie dzieci zatrzymują się w takiej pozycji, w jakiej zastała ich przerwa.
– „Zające” – dzieci stoją w rozkroku (nogi wyprostowane), przesuwają złożoną gazetę między stopami w tył i w przód. Po kilku ruchach przeskakują bokiem przez gazetę w lewo, w prawo.
– „Skoki kangura” – dzieci przyjmują poprawną postawę wyjściową (sylwetka wyprostowana, łopatki ściągnięte), trzymają między kolanami gazetę złożoną na pół. Przesuwają się podskokami po obwodzie koła.
– „Taniec z parasolem” – dzieci unoszą gazety nad głowę – naśladują taniec z parasolem.
– „Wachlarze” – dzieci oburącz trzymają gazetę przed sobą i „wachlują nią”.
– „Rzut do celu” – dzieci zwijają gazetę w rolkę, próbują trafić nią do kosza.
– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei gazety do koszyka.
Dla chętnych taniec:
2. „Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna.
R. mówi zdanie, zaś dzieci określają, czy jest ono prawdziwe, czy fałszywe. Jeżeli zdania są fałszywe, to dzieci mówią, jak powinny brzmieć.
Święta Wielkanocne kojarzą się nam z choinką i św. Mikołajem.
Do koszyczka wkładamy żelki, cukierki czekoladowe i chrupki.
Mazurki i baby to najpopularniejsze ciasta wielkanocne.
Święta Wielkanocne zawsze odchodzimy latem.
Domy na Święta Wielkanocne ozdabiamy jemiołą i suszonymi trawami.
Na palmową niedzielę robimy palemki.
Najważniejszym posiłkiem w czasie Świat Wielkanocnych jest wielkanocne śniadanie.
Przy wielkanocnym stole szykujemy miejsce dla nioczekiwanego gościa.
Do koszyczka wkładamy żelki, cukierki czekoladowe i chrupki.
Mazurki i baby to najpopularniejsze ciasta wielkanocne.
Święta Wielkanocne zawsze odchodzimy latem.
Domy na Święta Wielkanocne ozdabiamy jemiołą i suszonymi trawami.
Na palmową niedzielę robimy palemki.
Najważniejszym posiłkiem w czasie Świat Wielkanocnych jest wielkanocne śniadanie.
Przy wielkanocnym stole szykujemy miejsce dla nioczekiwanego gościa.
3. „Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza Ewy Skarżyńskiej.
Ewa Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych,
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych,
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje dzieciom pytania: Jak wygląda w wierszu stół wielkanocny? Czym jest udekorowany? Co stoi na nim? Kto siada przy stole? Kto zerka na wszystkich zza firanek?
4. „Śmigus-dyngus” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.
W Poniedziałek Wielkanocny wiatr poganiał chmurki, Dzieci poruszają się po sali w dowolnych kierunkach – dmuchają, aby rozpędzić chmurki. by zrosiły ciepłym deszczem zajączka i kurki. Stoją w miejscu i rękoma naśladują spadający deszczyk Schował się zajączek w trawie, a kurki w kurniku. Dzieci przykucają i się rozglądają Czy to deszcz, czy śmigus-dyngus, wietrzyku – psotniku? Dzieci rozkładają ręce dziwią się Śmigus-dyngus to zabawa. Śmigus z lewa, dyngus z prawa. Chociaż w butach chlupie woda, chować się po kątach szkoda. | |
Dzieci tworzą koło i poruszają się raz w prawą, raz w lewą stronę krokiem dostawnym. | |
Naśladują chlapanie butami w kałuży. |
5. Praca w KP3.48
Dzieci wycinają fragmenty obrazka ze s. 51 i naklejają je we właściwe miejsca. Następnie kończą ozdabianie obrusu.
6. "Ostrożnie jak z jajkiem" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15.
– „Wędrująca pisanka” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Dzieci w parach, stają tyłem do siebie w odległości jednego kroku, w niewielkim rozkroku. Na hasło przekazują sobie pisanki dołem
– między nogami, wykonują skłon tułowia w przód. Następnie podają pisanki górą – nad głowami, wykonują wyprost tułowia. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.
– „Ostrożnie jak z jajkiem” – ćwiczenie mięśni brzucha. Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie płaskim, ręce mają oparte z tyłu na podłodze. Układają jajko po jednej ze stron, a następnie
unoszą wyprostowane nogi nad podłogę i przenoszą je nad jajkiem, tak aby go nie dotknąć. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.
– „Wyścig do koszyka” – zabawa z toczeniem i turlaniem. Dzieci ustawione są na wyznaczonej linii, w odległości ok. 3 m od nich stoi koszyk. Dzieci turlają jajka w kierunku koszyka w taki sposób, aby znalazły się one jak najbliżej koszyka. Zabawę można przeprowadzić, wprowadzając element rywalizacji.
– „Kto potrafi?” – ćwiczenie wyprostne. Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy mają wyprostowane, jajko trzymają w prawej ręce. Przekładają jajko do lewej ręki za plecami prawą ręką
od góry, lewa ręka odbiera je od dołu. Ćwiczą na przemiennie. Zadanie powtarzamy 8–10 razy.
– Marsz – ćwiczenie uspokajające. Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan. Za każdym razem przekazują pod kolanem jajko do drugiej ręki. Na znak R. podchodzą do koszyka i odkładają jajka.
– między nogami, wykonują skłon tułowia w przód. Następnie podają pisanki górą – nad głowami, wykonują wyprost tułowia. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.
– „Ostrożnie jak z jajkiem” – ćwiczenie mięśni brzucha. Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie płaskim, ręce mają oparte z tyłu na podłodze. Układają jajko po jednej ze stron, a następnie
unoszą wyprostowane nogi nad podłogę i przenoszą je nad jajkiem, tak aby go nie dotknąć. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.
– „Wyścig do koszyka” – zabawa z toczeniem i turlaniem. Dzieci ustawione są na wyznaczonej linii, w odległości ok. 3 m od nich stoi koszyk. Dzieci turlają jajka w kierunku koszyka w taki sposób, aby znalazły się one jak najbliżej koszyka. Zabawę można przeprowadzić, wprowadzając element rywalizacji.
– „Kto potrafi?” – ćwiczenie wyprostne. Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy mają wyprostowane, jajko trzymają w prawej ręce. Przekładają jajko do lewej ręki za plecami prawą ręką
od góry, lewa ręka odbiera je od dołu. Ćwiczą na przemiennie. Zadanie powtarzamy 8–10 razy.
– Marsz – ćwiczenie uspokajające. Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan. Za każdym razem przekazują pod kolanem jajko do drugiej ręki. Na znak R. podchodzą do koszyka i odkładają jajka.
7. "Znaki Wielkanocy" - utrwalenie piosenki
Znaki Wielkanocy
Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
Bazie kotki od staruszki ze straganu
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny!
Świat radosny!
Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek
8. „Nakrywamy do stołu” – zabawa dydaktyczna.
R. szykuje stół, krzesełka, lalki oraz wszystko to, co jest potrzebne do nakrycia świątecznego stołu. Zadaniem dziewczynek jest nakryć do stołu tak, aby wszystkie lalki miały swoją zastawę (talerze, sztućce, szklankę, serwetkę). R. zakłada dziecku na lewą rękę frotkę, by wiedziało, z której strony położyć sztućce. Na koniec dziecko przelicza poszczególne elementy, wskazuje czego jest mniej, a czego więcej.
Zadaniem chłopców jest nakryć do stołu podczas obiadu lub kolacji. Dziewczynki mogą również jeszcze pomóc rodzicom w nakrywaniu do stołu.
9. "Wielkanocny króliczek" - praca plastyczna.
Spróbuj z pomocą rodzica wykonać wielkanocnego króliczka. Powodzenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz