Data: 28.10.20 r. (środa)
Temat dnia: Moja miejscowość - ważne miejsca i ważni ludzie.
Poranna rozgrzewka; "Maszynista zuch"
Zabawy logopedyczne:
Kim jest ważna osoba?” – zabawa wprowadzająca.
Rodzic zadaje dzieciom pytania: Kim jest ważna osoba? Co to znaczy być ważną osobą? Kto jest, waszym zdaniem, ważną osobą w naszej miejscowości? Kto dla ciebie jest ważny? Dlaczego? Dzieci wypowiadają się, dzielą się swoimi doświadczeniami i przeżyciami.
„Domy z kubeczków” – zabawa dydaktyczna. Dzieci dobierają się w pary. Każda para ma 2 kostki do gry oraz kubeczki lub klocki. Dzieci w parach rzucają kostkami (jedno dziecko jedną, drugie – drugą), każde bierze tyle kubeczków, ile oczek wyrzuciło na kostce. Wspólnie ustawiają kubeczki tak, aby powstał dom, mówią, z ilu kubeczków/klocków ułożyli budowlę. Jeszcze raz powtarzają sytuację edukacyjną.
„Podskocz tyle razy…” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się swobodnie po sali, na sygnał rodzica (według uznania), zatrzymują się, słuchają i liczą klaśnięcia rodzica w dłonie przed sobą i nad głową. Następnie mają podskoczyć tyle razy, ile wynosiła suma uderzeń rodzica. Po kilkukrotnym powtórzeniu zabawy zmienia się sposób liczenia: od liczby klaśnięć w dłonie przed sobą dzieci odejmują liczbę klaśnięć nad głową, podają wynik i podskakują tyle razy, ile wskazuje wynik.
„Moja miejscowość – ważne miejsca i ważni ludzie”
Rodzic pokazuje zdjęcia, a dzieci wspólnie omawiają ważne miejsca (zdjęcia z zajęć poniedziałkowych) i osoby, które w sposób szczególny są związane z miejscowością. Dzieci rozpoznają te miejsca, poznają osoby, nazywają je, jeśli znają, to podają nazwę instytucji i jej adres, przypominają, jak należy się zachowywać w różnych miejscach publicznych lub wobec ważnych osób. Następnie odgrywają scenki dramowe, np. na poczcie, w urzędzie, w bibliotece.
4- 5- latki
„Liczymy” – praca z KP1.43. Dzieci dorysowują lub skreślają elementy tak, aby każdy przedszkolak miał 1 kokardę narodową. Zadanie można wykonać ustnie i powiedzieć mamie ile kokard narodowych należy skreślić lub dorysować i tak samo z flagą.
„Ważna instytucja” – rysowanie kredkami na kartce. Dzieci rysują budynek wybranej przez siebie instytucji publicznej. Zwracają uwagę na symbole związane z daną instytucją, np. pocztą, a także innymi charakterystycznymi znakami.
5- latki
„Dom” – praca z ZG17. Dzieci ozdabiają kredkami kontur litery D. Rysują dom i jego elementy po śladzie, według kodu. Na koniec kreślą szlaczek po śladzie.
Kartę można wydrukować, jak nie ma takiej możliwości wykonamy zadanie w przedszkolu.
Zadanie dodatkowe na dziś:
Proszę posprzątać w swoim pokoju☺
- odkładamy zabawki na swoje miejsce na półce☺
- zbieramy wszystkie kredki do pudełka/koszyczka☺
- zbieramy wszystkie rzeczy /zabawki z podłogi i odkładamy na swoje miejsca☺
Miłego dnia życzą Pani Karolina i Pani Ewa!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz