poniedziałek, 26 października 2020

Temat dnia: W naszej miejscowości - adres.

 Data: 27.10.20 r. (wtorek)

Temat dnia: W naszej miejscowości - adres.

Poranna rozgrzewka w podskokach☺😃




4. „D jak dom” – zabawa dydaktyczna na podstawie prezentacji multimedialnej.

Obejrzyj prezentację o dzieciach z różnych stron świata i ich domach. Spróbuj dopasować domy do konkretnych osób. Zwróć uwagę na materiał z jakiego wykonany jest dom, kształt, klimat w jakim powstał. 





Następnie rodzic pokazuje wyraz dom i pyta dzieci: Jak narysować dom? Od czego zacząć? Przedszkolaki odpowiadają i na przygotowanej kartce rysują: dach, ściany, dachówki, komin, drzwi, okna, balkon, schody. Przeprowadzają analizę słuchową i wzrokową wyrazu dom (4-latki podają tylko liczbę sylab, 5-latki, liczbę sylab i próbują – głoski w nagłosie (na początku wyrazu) , wygłosie (na końcu wyrazu) i śródgłosie (w środku wyrazu) oraz analizę słuchową innych wyrazów związanych z domem: dach, ściany, dachówki, komin, drzwi, okna, balkon, schody – wskazują, czy i gdzie słychać głoskę d.

                                                                   dom

                                                                dom jednorodzinny

                                                    blok mieszkalny

                                                                 kamienica

Dzieci z pomocą rodzica podają adres swojego domu (nie muszą znać kodu), próbują się nauczyć na pamięć. Rodzic zwraca uwagę dziecka na składniki adresu (nazwa ulicy, numer domu, bloku, numer klatki i mieszkania, kod pocztowy, nazwa miejscowości) oraz uczula dziecko przed podawaniem swojego adresu obcym osobom.

5. „Nazwy ulic”– zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.

Dzieci biegają w różnych kierunkach, na sygnał rodzica naśladują ruchy według haseł: Ulica Zajączkowa! – naśladują skoki zajęcze, Ulica Kangurzycy! – dobierają się w pary np. z rodzeństwem, stają jedno za drugim, dziecko, które stoi z tyłu wyciąga przed pierwsze dziecko ręce i obejmuje to dziecko, następnie razem w parze skaczą, Ulica Delfina! – kładą się na dywanie i naśladują pływanie, Ulica Niedźwiadkowa! – chodzą na czworakach, Ulica Kocia! – robią przysiad podparty, wyginają plecy w tzw. koci grzbiet.

4 i 5 - latki

6. „Nadzwyczajne domy” – przestrzenna praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem różnych materiałów.

Rodzic przygotowuje pudła różnej wielkości, kubeczki po produktach spożywczych, nakrętki, rolki, taśmy, wstążki, butelki, papier kolorowy, kolorowe gazety, nożyczki, klej i inne przybory potrzebne do wykonania pracy. Dzieci z pomocą rodzica wykonują domy z tych materiałów. 

5 - latki

7. „D jak dom” – praca z KP1.42. Dzieci odnajdują i rysują drogę z obrazkami, których nazwy zaczynają się głoską d. Możesz narysować drogę paluszkiem na ekranie.


8. „Murujemy dom” – zabawa ruchowa z  elementem  czworakowania i rywalizacji.

Rodzic przygotowuje pojemniki po jajkach lub duże pudła, klocki. Dzieli dzieci na 2 zespoły, np. rodzeństwo. Osoby w każdej grupie są ustawione w 2 rzędach, jedna za drugą. Rodzic wyznacza linię startu oraz miejsca w drugim końcu pokoju, w którym zespoły będą budować mur z pojemników po jajkach (pudła, klocki). Każdy zespół otrzymuje taką samą liczbę pojemników.  Na sygnał rodzica dzieci pojedynczo na czworakach przemieszczają się do miejsca wyznaczonego na budowanie, gdzie układają pojemniki jeden na drugim tak, aby powstał mur. Osoba, która ułoży swój pojemnik, wraca z powrotem, biegnąc jak najszybciej. Gdy stanie na linii startu, dopiero wtedy może wystartować następny uczestnik. Wygrywa zespół, który jako pierwszy wykona zadanie.

Żabki życzymy Wam miłego dnia❤💓💙💜

Pani Karolina i Pani Ewa💖


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz