wtorek, 24 marca 2020

25. 03.2020 r. 

Temat dnia: Jak wygląda wieś?


4-latki 

Karta pracy nr 19

"Jak wygląda wieś?" -rozmowa z dziećmi na temat ilustracji
Co robi rolnik?
Ile zwierząt hodowlanych widać na ilustracji?



Ćwiczenia gimnastyczne: 1. Wykonaj 5 przysiadów w parze z  
                                              rodzicem.
                                          2. Wykonaj 5 "pajacyków".
                                          3. Stań 5 sekund na jednej nodze.
                                          4. Zagraj z rodzicem w piłkę.

Dodatkowa karta pracy:


5-latki

Praca z KP3.29
- wprowadzenie litry "Ł, Ł"




 Słuchanie wiersza - 4 i 5-latki


S. Kraszewski Na wiejskim podwórku

Na podwórko dumne matki przyprowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Znalazło mamę każde dzieciątko.


Rozmowa na temat treści wiersza: Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Co wydarzyło się w wierszu? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz?


Praca z KP3. 30 a i KP3.30 b








Ozdabianie litery "Ł"   z Wyprawki np.kolorową wydzieranką

"Koło gimnastyczne" W.25

Dla wszystkich

4 i 5-latki


Ćwiczenia oddechowe "Wrona bez ogona". Dzieci biorą głęboki wdech i na wydechu liczą wrony: Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy. Nie należy zużywać całego powietrza.

Próba nauka piosenki Kaczor Donald farmę miał





Czynności higieniczne po zajęciach. Przypomnienie instrukcji mycia rąk.

Pamiętanie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych w ciągu dnia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz