środa, 25 marca 2020

26.03.2020 r. (drugi dzień zajęć na blogu)

Temat dnia: Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?

4-latki

Utrwalenie piosenki "Stary Donald farmę miał" z dnia 25.03.2020 r.

"Kogo mogę spotkać na wsi? - opowieść ruchowa.

Rodzic czyta opowiadanie, dzieci wykonują ruchy odpowiednio do słuchanej treści.

Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko...Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki...Pora zadbać o swoje zwierzęta - myśli gospodarz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano- gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek - postronek - i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu - to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu - myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.

Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania. Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu? Ile było koni? Ile było krów? Kto zajmował się gospodarstwem?

"K, jak kura, k, jak kaczka" - praca z KP2.20


"Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura? - próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wysłuchanego opowiadania.

W.39 - złożenie przestrzennego modelu konia i stajni.

5-latki



"Ptaki i ich jaja"
Jakie zwierzęta znoszą jajka? Czy są to tylko ptaki?
Ciekawostka: Kura jest ptakiem, który kiepsko lata, nie ma gruczołów potowych, zniesienie jajka zajmuje jej mniej więcej dobę.
Praca z KP.31




"Skąd się biorą jajka?" - zapoznanie z cyklem życia kury.

Praca z KP3.32a, KP3.32b




"Z czego składa się jajko?" - rozbijcie jajka z pomocą rodzica, wyszczególnienie białka i żółtka.

"Jakie potrawy można zrobić z jajek? - burza mózgów, można stworzyć mini książkę kucharską zawierającą potrawy z jaj - dzieci rysują np. jajecznicę, jajko sadzone, jajko gotowane, jajko faszerowane, kogel-mogel

"Jak wygląda pisklę?" - zabawa plastyczna.
Rodzic wykonuje stempel z korka, dziecko macza go w żółtej farbie, dorysowuje do śladu stempla nogi, dziób, oczy i skrzydełka - powstaje pisklę, można umoczyć rękę w farbie np.brązowej i stworzyć kurę.

Czynności higieniczne po zajęciach. Przypomnienie instrukcji mycia rąk.




Pamiętanie o używaniu zwrotów grzecznościowych w ciągu dnia.

Pozdrawiam cieplutko wszystkie "Żabki" :) Pani Justyna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz