czwartek, 26 marca 2020

27.03.2020 r. (piątek, trzeci dzień zajęć)

Bardzo proszę o gromadzenie w miarę Państwa możliwości wszystkich prac plastycznych i dodatkowych kart pracy wykonanych przez dzieci w teczce. Dziękuję :) Pani Justyna

Temat dnia: Podwórkowa orkiestra

4-latki


"Kim jestem" - zabawa z rodzicami

Rodzic wymyśla jakim jest zwierzęciem gospodarskim i nie mówi nikomu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy zwierzęcia na podstawie uzyskanych odpowiedzi na pytania, np: Czy jesteś ptakiem? Czy jesteś ssakiem? Czy masz rogi? Czy znosisz jajka? Czy mieszkasz w domu? Czy mieszkasz w oborze? itp.

"Jak robi krowa, jak robi koń?" - zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich. Naśladowanie głosów na podstawie nagrania. Najpierw bez oglądania filmu, dzieci po usłyszeniu odgadują jakie to zwierzę, następnie samodzielnie próbują naśladować ten głos.



KP2.21 Labirynt ołówek








Słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.
Dzień na wsi Dominika Niemiec

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie...
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku
wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale,
to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję,
parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem
  

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: O jakim miejscu była mowa w wierszu? O kogo trzeba
zadbać w gospodarstwie? Jak trzeba zadbać o zwierzęta? Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?
Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna? Czy chciałbyś/chciałabyś kiedyś pojechać na wieś i opiekować
się zwierzętami? W czym mógłbyś/mogłabyś  pomóc gospodarzowi na wsi?


„Marchewki dla królików” – praca techniczna.
Dziecko otrzymuje arkusz przezroczystej folii – celofanu, pomarańczową oraz zieloną bibułę, taśmę klejącą
i nożyczki. Dzieci zwijają folię w rożek i sklejają. Następnie oddzierają kawałki pomarańczowej bibuły, zgniatają ją
i wrzucają do rożka. Gdy rożek jest prawie pełny, wkładają
do niego pociętą w paski zieloną bibułę. Sklejają końcówkę rożka taśmą tak, by zielone paski bibuły wystawały
z rożka, imitując natkę marchewki.
przezroczysta folia –
celofan, pomarańczowa i zielona bibuła, taśma klejąca, nożyczki
 


„Wyścig gąsienic” – Dzieci siedzą na dywanie w siadzie płaskim, ręce mają na kolanach. Na znak rodzica, poruszają się do przodu, unosząc na przemian prawą i lewą nogę z pośladkiem. Nie mogą przy tym odpychać się lub podpierać rękami. Idą do mety – linii w drugim końcu sali/pokoju. 

Praca dodatkowa:

Propozycja dla dzieci: narysuj labirynt (wg własnego pomysłu), w którym cielę będzie chciało się dostać do krowy.
Policz ile np.: okien, drzwi, kwiatów, lamp, krzeseł itp. jest u Ciebie w domu.

5-latki

"Kim jestem" - zabawa z rodzicami

Rodzic wymyśla jakim jest zwierzęciem gospodarskim i nie mówi nikomu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy zwierzęcia na podstawie uzyskanych odpowiedzi na pytania, np: Czy jesteś ptakiem? Czy jesteś ssakiem? Czy masz rogi? Czy znosisz jajka? Czy mieszkasz w domu? Czy mieszkasz w oborze? itp.


"Jak robi krowa, jak robi koń?" - zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich. Naśladowanie głosów na podstawie nagrania. Najpierw bez oglądania filmu, dzieci po usłyszeniu odgadują jakie to zwierzę, następnie samodzielnie próbują naśladować ten głos.




„Świnki w bajkach” – Rodzic prosi dziecko o wymienienie znanych bajek, w których występują świnie
(
Babe – świnka z klasą, Kubuś Puchatek, Trzy małe świnki, Świnka Peppa). Dziecko ogląda wspólne fragment którejś z bajek i rozmawiają o świnkach z filmu: gdzie żyją, jak wyglądają, jakie mają przygody. Na koniec przypominają sobie domki, w których mieszkały świnki z bajki Trzy małe świnki.  


https://www.youtube.com/watch?v=8YRVgmjbDBE

„Domki trzech świnek” – praca plastyczna  Dzieci tworzą domki dla świnek z różnych materiałów: papierowych prostokącików imitujących cegły, gałązek drzew i wykałaczek, drewienek. Dzieci wycinają z papieru szablony trzech domków, następnie wyklejają je materiałami, które wystąpiły w utworze. Ozdabiają prace według własnego pomysłu. • kartki z bloku technicznego, pocięte prostokąciki imitujące cegły, gałązki
drzew i wykałaczki, drewienka, kleje, kredki
  


„Ciekawostki o świnkach” – Pytania: Czym różniły się świnki z bajek od prawdziwych świń? Gdzie mieszkały trzy małe świnki, gdzie mieszkają prawdziwe świnie? ciekawostki o świniach, np. świnie wchodzą do błota, by się ochłodzić, podobnie jak kury nie mają gruczołów potowych, są obdarzone doskonałym węchem (podobnie jak psy), są bardzo inteligentne (mają wyższy iloraz inteligencji niż psy).  

„Malowanie w błocie” – praca plastyczna. Dzieci malują różową kartkę brązową farbą. Następnie za pomocą patyczka do uszu lub palca rysują w farbie sylwetkę świni. • różowe kartki, brązowa farba, patyczki do uszu   - praca dla chętnych.

Blok zajęć o emocjach – wdzięczność. Rozmowa z dziećmi, zadajemy dziecku pytania: Co to znaczy „być za coś wdzięcznym”? Czy jest to miłe uczucie? Za co możemy być wdzięczni wiejskim zwierzętom?Jak możemy okazać im swoją wdzięczność? Za co zwierzęta mogą być wdzięczne ludziom? Jak zwierzęta mogą okazać nam swoją wdzięczność?  

„Wyścig gąsienic" – Dzieci siedzą na dywanie w siadzie płaskim, ręce mają na kolanach. Na znak rodzica, poruszają się do przodu, unosząc na przemian prawą i lewą nogę z pośladkiem. Nie mogą przy tym odpychać się lub podpierać rękami. Idą do mety – linii w drugim końcu sali/pokoju. 

Policz ile np.: okien, drzwi, kwiatów, lamp, krzeseł itp. jest u Ciebie w domu.
Dodatkowa karta pracy:



Praca plastyczna dla chętnych:





Przypomnienie o stosowaniu czynności higienicznych i prawidłowym myciu rąk.


Przypomnienie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych w czasie wspólnych zabaw. Integrowanie się z młodszymi starszym rodzeństwem.


Bardzo dziękuję za współpracę i serdecznie Was pozdrawiam!!! Życzę dużo wytrwałości i gratuluję tak pięknie wykonanych już prac :) Mam nadzieję, że niedługo się spotkamy wszyscy razem!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz