poniedziałek, 8 czerwca 2020

09.06.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?

Poranna rozgrzewka: Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

Zabawy rytmiczne:


– Dziecko porusza się do rytmu granego przez rodzica np. na bębenku: marsz, podskoki, bieg. 

Ćwiczenia oddechowe „Jak trąbi słoń?”.

 Rodzic mówi: Jesteśmy w zoo. Zatrzymaliśmy się przed wybiegiem na słonie. Wybiegł mały słonik. Jak on trąbił, wołając

mamę? Dziecko trąbi w trąbofon (wykonany wczoraj), lekko dmuchając. Przybiega mama słonika. Trąbi. Dziecko mocniej dmucha w instrument. W oddali słychać głos trąbiącego taty. Dziecko dmucha bardzo mocno. 


– Rozśpiewanie (Rodzic zwraca uwagę na dykcję dziecka).

Dziecko stoi wyprostowane i śpiewa, naśladując głos trąbki: tru, tu, tu, tru, tu, tu. Śpiewa coraz wyżej: tri, tri, tri (aż mu buzia drży). Śpiewa coraz wyżej: nie, nie, nie – jak kaczka, z zatkanym nosem. Dziecko masuje palcami całe policzki okrężnie, szczególnie żuchwę, przeciąga się, ziewa.


- Nauka piosenki "Zoo".






Zoo

sł. Jan Brzechwa, muz. Andrzej Korzyński

Miś

Proszę państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać? A to szkoda.


Lis

Rudy ojciec, rudy dziadek,
rudy ogon to mój spadek.
A ja jestem rudy lis.
Ruszaj stąd, bo będę gryzł.


Dzik

Dzik jest dziki, dzik jest zły,
dzik ma bardzo ostre kły.
Kto spotyka w lesie dzika,
ten na drzewo zaraz zmyka.


Żubr

Pozwólcie przedstawić sobie:
pan żubr we własnej osobie.
No, pokaż się, żubrze.
Zróbże minę uprzejmą, żubrze.


Małpy

Małpy skaczą niedościgle,
małpy robią małpie figle.
Niech pan spojrzy na pawiana,
co za małpa, proszę pana!


Coś

Bardzo trudno mi jest orzec

czy to ptak czy nosorożec... 

- Omówienie treści piosenki:
Rodzic zadaje dziecku pytania: Co znajduje się w zoo? Co robią małpy, lis, żubr, dzik, niedźwiedź? Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać w zoo?
– Gra na instrumentach.
Dziecko gra do pierwszej zwrotki i refrenu piosenki, starając się utrzymać rytm. Za drugim razem gra i śpiewa refren piosenki.

– Muzyczne wyciszenie. 
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Słucha utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe
Dłońmi naśladuje padający deszcz (poruszają palcami w rytm muzyki).

"Gdzie żyją zwierzęta?" - proponuję skorzystać z albumu ze zwierzętami oraz z mapy świata.

Porządkowanie zdjęć zwierząt - klasyfikacja, przeliczanie, porównywanie. Podział zwierząt na żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych. Można podzielić też zwierzęta na na pływające, latające, ssaki, ptaki, mające nogi, niemające nóg, krajowe, egzotyczne itd. Spróbuj pokazać na mapie gdzie żyją poszczególne zwierzęta. Ułóż nazwy różnych zwierząt - możesz skorzystać z alfabetu ruchomego (5-latki).




Karta pracy: KP4.29 (5 -latki)






„Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
Dziecko obserwuje ilustracje różnych zwierząt: lwa, bociana, kozę, wilka, małpę, słonia, wróbla, sowę, osła. Rodzic wskazuje na kolejne ilustracje, naśladując odgłos wydawany przez dane zwierzę. Dziecko powtarza za rodzicem Następnie dziecko  samodzielnie naśladuje odgłosy wydawane przez
 zwierzę. Rodzic odgaduje, o jakie zwierzę chodzi (i odwrotnie). 

lew

bocian

koza

wilk

małpa

słoń

wróbel

sowa

osioł


"Joga ze zwierzętami" - rodzic wymawia nazwę jakiegoś zwierzęcia, dziecko naśladuje dane zwierze za pomocą ruchu np. wąż - dziecko kładzie się na podłodze i wije się jak wąż, nietoperz- dziecko kładzie się na plecach, podwija kolana na klatkę piersiową i chwyta je oburącz, żyrafa - dziecko wspina się na palce, złączone ręce wyciąga jak najmocniej ku górze, kot - koci grzbiet. Zabawę można rozszerzyć o inne zwierzęta.

„Mój zwierzak” – rysowanie zwierzęcia z wyobraźni.

Rodzic mówi: Wyobraź sobie, że podczas leśnej wycieczki odkryłaś/eś zwierzę, którego nikt jeszcze nie widział. Do jakiego zwierzęcia byłoby podobne? Jakie miałoby kolory? Dziecko rysuje zwierzę.  

„Mucholot” – zabawa ruchowa. 
Dziecko wykonuje ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki Mucha w mucholocie:
– wsiada do samolotu – podnosi najpierw prawą, potem lewą nogę i siada,
– zapina pasy – krzyżuje ręce na ramionach,
– włącza silnik – wyciąga przed siebie i cofa raz prawą, raz lewą rękę,
– obserwuje chmury za oknem – przykłada ręce do oczu, tworząc lornetkę, patrzy raz w prawo, raz w lewo,
– leci – rozkłada ręce na boki i porusza się swobodnie po pokoju.



https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

Mucha w mucholocie   sł. i muz. Aida Kosojan-Przybysz

Siedzi mucha w mucholocie,
do Krakowa sobie leci.
Chce odwiedzić wujka, ciotki,
brata z żoną i ich dzieci.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie,
jak w prawdziwym samolocie.
Do Krakowa sobie leci,
a za oknem słonko świeci.
W doskonałym jest humorze,
już doczekać się nie może.
Kiedy w końcu wyląduje
i rodzinę ucałuje.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie…
Mała mucha tak daleko
jeszcze nigdy nie leciała.
Więc na tak daleką podróż
wiele rzeczy spakowała.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie…
Ma walizkę kolorową,
a na sobie suknię nową.
Okulary choć za duże
wyśmienite do podróży.

Ref.: Mucha, mucha w mucholocie…
Ręce w górę i machamy,
udajemy, że latamy.
Podskok w górę, startujemy,

gdy siadamy, lądujemy.

"Tukan" - praca z wykorzystaniem W. 57 (5l.)



"Jakie to zwierzę? - dokończ porównania odpowiednią nazwą zwierzęcia:

- groźny jak...

- uparty jak...

- łagodny jak...
- w wodzie czuje się jak...
- powolny jak...
- głodny jak...
- mądry jak...
- przebiegły jak...
- pracowity jak...
- dumny jak...

W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.


Miłego dnia! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz