wtorek, 9 czerwca 2020

10.06.2020 r. (środa)

Temat dnia: Ale w zoo jest wesoło!

Poranna rozgrzewka: utrwalenie układu tanecznego do piosenki z "Króla lwa".

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

„Co to za zwierzę?” – rozwiązywanie zagadek tematycznych.

Kolorowych piór ma w bród,
a między oczami wielki dziób.
Ten głośny skrzek to jej zasługa,
bo to jest głośna… (papuga)

Do konia trochę podobna
tak samo rży, gdy jest głodna.
Czarne pasy ma tam, gdzie są żebra,
bo to jest wesoła … (zebra)

Szary, duże uszy i trąba,
taki ma wygląd, że bomba!
Wielki jest jak cała jabłoń,
bo to jest szary… (słoń)

Jestem duży i wesoły,
pływam w wodzie całkiem goły.
Błoto? Co mi tam!
Ja jestem szary… (hipopotam)


To dość znany dziwny ptak
elegancki nosi frak
i we fraku swym na co dzień
bierze kąpiel w zimnej wodzie...(pingwin)


Chód pingwina można doskonale naśladować chodząc z balonem między nogami - spróbuj!

"W zoo"- wysłuchaj wiersza J.Minkiewicza, odpowiedz na pytania:

- Czy byliście kiedyś w zoo?
- Jak wyjaśnić swoimi słowami, czym jest zoo?
- Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo?
- Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?

W zoo
Janusz Minkiewicz

By kolibry przez wronę
Nie zostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony
Nie zjadł lis wygłodzony,
Żeby lisa zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem,
By pantera w chwil kilka
Nie zdążyła zjeść wilka
I pantery, by tygrys
Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa (zgadliście!)
Nie zjadł lew, oczywiście…
O to dbać musi stale,
Pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.
Musi dbać i o siebie,
Żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją
Lub tygrysim obiadkiem.
  


Spacer po zoo w Wrocławiu:

https://www.youtube.com/watch?v=CyGu48oYe5o

"Żyrafa" - praca plastyczna, zwiń żółtą kartkę (najlepiej z bloku technicznego) w rulonik i sklej ją tak, by stworzyła stożek; na czubku doklej narysowaną głowę żyrafy; stożek ozdób cętkami z brązowego papieru. Staraj się ostrożnie używać nożyczek.

Ciekawostki o żyrafach:
- największe zwierzę lądowe,
- długa szyja umożliwia jej zrywanie pożywienia z najwyższych gałęzi,
- ma taką samą liczbę kręgów szyjnych jak inne ssaki, tylko są one dłuższe,
- umaszczenie żyrafy to kamuflaż na sawannie,
- zagrożeniem dla żyraf są lwy.

"Taniec dzikich zwierząt" - zabawa ruchowa przy muzyce: przy dowolnej muzyce naśladuj ruchy dzikich zwierząt.

„Wąż” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych. Dzieci naśladują węże – ruchem (pełzają) i dźwiękiem (syczą).  

"Nasze zoo"- wykorzystaj figurki zwierząt żyjących w zoo, na dużym arkuszu papieru narysuj zoo: woliery dla ptaków, wybiegi, baseny, alejki itp.; w odpowiednich miejscach umieść figurki, podpisz gdzie mieszka dane zwierzę. Jeżeli nie masz figurek, możesz narysować zwierzęta egzotyczne w zoo.

„Od najmniejszego do największego” – praca z KP2.44 (4-latki).
Rodzic czyta polecenia, dziecko kolejno wykonuje zadania z karty. Podaje nazwy zwierząt widocznych na zdjęciach i obrazkach.




Karta pracy: KP4.30 (5-latki)




Dla chętnych 5-latków:


"Idziemy do zoo"- spróbuj nauczyć się i zaśpiewać piosenkę.



W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.


Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz