czwartek, 4 czerwca 2020

Data: 05.06.2020 r. (piątek)

Temat dnia: W co się pobawimy?

Poranna rozgrzewka: Kto jak skacze.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

„Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka” – rozpoznawanie przedmiotów dotykiem.
Dziecko dotyka przedmiotu, znajdującego się w worku i mówi, co to jest i do jakiej zabawy może się przydać.
  

Nauka cierpliwości – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.  

Nauka cierpliwości   Dominika Niemiec

Gramy w planszówkę.
przesuwam pionek, raz i dwa.
Najpierw rzuć kostką ty,
potem znów rzucę ja.
Ty będziesz pierwsza mamo,
następnie się zamienimy,
a jeszcze chwilkę później
w coś innego się zabawimy.
Może weźmiemy kredę?
Będę rysować motyle.
Wezmę niebieską i żółtą,
ale dam ci ją za chwilę.
Bo przebywając w grupie,
to bardzo ważna sprawa,
trzeba być cierpliwym i się dzielić
– to nauka, nie tylko zabawa.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: W co miały zamiar bawić się dzieci? Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi? Czy wy jesteście cierpliwi? Czy podczas zabawy potrafisz dzielić się zabawkami z innymi dziećmi? Czy trudno jest poczekać na swoją kolej w zabawie?  

„Letnie zabawy” – tworzenie gry planszowej.

Na dużym arkuszu papieru dziecko rysuje mazakami okrągłe pola,
jedno za drugim, tworząc długiego węża z kół. Pierwsze koło oznacza, naklejając na nim napis START, ostatnie pole – naklejając napis META. Rodzic pyta dzieci, jak można bawić się latem na dworze? Zapisuje wypowiedzi dziecka hasłowo na małych kolorowych kółkach z papieru, dziecko ilustruje te hasła, wykonując do nich rysunki. (np. jeśli dziecko poda zdanie:
Można bawić się w piaskownicy, oznaczenie na kółku będzie się składało z napisu piaskownica i odpowiedniego rysunku). Niektóre pola na planszy dziecko zamalowuje na te same kolory, co kolor kółek.
Dziecko wybiera trzy pola na planszy i rysują w nich słońce oraz trzy pola, w których namalują deszcz. Od pola ze słońcem rodzic prowadzi strzałkę do pola usytuowanego trzy oczka dalej. Przy strzałce dziecko rysuje latawiec. Od pola z deszczem rodzic rysuje strzałkę do pola usytuowanego trzy oczka bliżej. Przy tej strzałce dzieci rysują parasol. Rodzic ustala wspólnie z dzieckiem zasady gry, zapisując je na kartce:
- w grę może grać nieograniczona liczba osób;
- każdy gracz musi mieć swój pionek;
- grę rozpoczyna się od pola z napisem START;
- wygrywa ta osoba, która pierwsza dotrze na pole z napisem META;
- do gry używa się tradycyjnej kostki, można się przesunąć o tyle oczek. ile wypadnie na kostce;
- trafiając na kolorowe pole, należy odnaleźć koło o takim samym kolorze jak pole, następnie odczytać napis/symbol mówiący o tym, jak można się bawić latem, i pokazać tę czynność; właściwe wykonanie zadania pozwala przesunąć się o jedno pole do przodu;  
- wejście na pole ze słońcem oznacza możliwość przesunięcia się o jedno pole do przodu zgodnie ze strzałką – Jest piękna pogoda, puszczałeś latawiec i, łapiąc jego koniec, pofrunąłeś do przodu. Gratulacje!
- wejście na pole z deszczem oznacza konieczność cofnięcia się na wcześniejsze pole zgodnie ze strzałką – Pada deszcz, nadeszła letnia burza, a ty nie masz parasola. Musisz po niego wrócić, cofnąć się o trzy pola do tyłu. Nie martw się, kiedyś wyjdzie słońce.  

KP4.28 - 5-latki



KP2. 42 - 4-latki



Przyporządkuj z pomocą rodzicadaty do odpowiednich świąt:

26 maja                            Dzień Dziecka
23 czerwca                        Dzień Babci
21 stycznia                        Dzień Dziadka
22 stycznia                        Dzień Mamy
1 czerwca                          Dzień Taty

Przypomnij sobie nazwy miesięcy (5-latki i chętne 4-latki), powiedz je zaczynając od stycznia.

"Dzień Dziecka na świecie" - spróbuj przeczytać nazwy państw (5-latki), podziel je na sylaby (4 i 5-latki)  a potem wyróżnij kolejne głoski (5-latki): FRANCJA, WŁOCHY, POLSKA, TURCJA, MEKSYK

Jak i kiedy obchodzi się Dzień Dziecka w różnych krajach na świecie:

- Polska: 1 czerwca - bardzo często lekcje i zajęcia są odwołane, w placówkach organizuje się pikniki i festyny, dzieci dostają drobne prezenty i łakocie.
- Turcja: 23 kwietnia - Dzień Dziecka przypada tego samego dnia co Dzień Niepodległości. W tym dniu dzieci odbywają wycieczki do tureckiego parlamentu.
- Francja i Włochy: 6 stycznia - święto rodzinne, wspólna kolacja z rodziną, spożywanie ciasta z wróżbą. Dzieci otrzymują koronę króla i królowej.
- Meksyk: Dzień Małych Mułów obchodzony podczas Bożego Ciała. Dzieci biorą udział w procesji, w festynach, rozbijają piniatę - kulę wypełnioną słodyczami i zabawkami

Odpowiedz, które dzieci będą obchodzić Dzień Dziecka jako pierwsze?

Utrwalenie piosenek: "Wszystkie dzieci nasze są", "Każdy jest inny".




W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.




Udanego weekendu! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz