czwartek, 25 czerwca 2020

26.06.20 r. (piątek)

Temat dnia: Będę o was pamiętać!


Poranna rozgrzewka„Letni taniec szczęścia” – zabawa taneczna. Dzieci tańczą swobodnie przy dowolnej muzyce. Aby lepiej wczuły się w letni klimat, można wykorzystać letnie rekwizyty: okulary przeciwsłoneczne, kapelusze, kolorowe chustki, piłki plażowe. 


„Będę o was pamiętać!” – rozmowa na temat powodów wysyłania listów i kart pocztowych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Letnie opowieści – listy i pocztówki.



Letnie opowieści – listy i pocztówki

Małgorzata Szczęsna



Właśnie siedzę na balkonie. Mama położyła na posadzce koc, przyniosłam zabawki, poduszki. Bawię się dobrze, choć tęsknię za moimi koleżankami i kolegami z przedszkola. Słyszę szczekanie psa i patrzę na dół.

– Mamo, idzie do nas pan listonosz! Czy mogę zejść i spytać, czy ma coś dla nas?

– Chodź, Aduniu, pójdziemy razem.
Za chwilę wracamy z kupką listów, kartek, ulotek reklamowych, druków. Przeglądam kolorowe widokówki, odwracam je i widzę znajome litery: A…D…A
– Mamo, ta karta jest do mnie, i ta też, i ta. Nawet list jest do mnie!
Idę ze swoją korespondencją na balkon. Rozkładam ją na kocu i liczę, ile mam pocztówek: 1… 2… 3… 4 i list. To ile razem? Pięć!
Najpierw biorę list. Po drugiej stronie koperty, na trójkątnej klapie jest napisane: KA… RO… LI… NA. Czytam jeszcze raz. Te literki przecież znam, a nie mogę ich złożyć. Czytam szybciej początek i już wiem! Ten list napisała Karolina.
– Mamusiu! Karolina przysłała mi swoje zdjęcie, jak pływa w dmuchanym różowym kółku
– flamingu! – wołam do mamy po otwarciu listu.
Razem z mamą próbujemy odszyfrować rysunki, które narysowała na kartce. Co chciała mi przekazać?
– Tu widać dwie dziewczynki pływające w basenie, a wokół nich serduszka. Już wiem, pewnie chciałaby, abyśmy poszły razem do parku wodnego, i że bardzo mnie lubi! – domyślam się.
– Pójdziemy tam razem, mamo, proszę!
– Dobrze, już dobrze, córeczko! – mówi mama, a ja mocno ją ściskam za szyję.
– Doskonale radzisz sobie z czytaniem swojej poczty.
Mama idzie do kuchni, a ja rozszyfrowuję dalej. Czytam, od kogo jest widokówka ze zdjęciem gór: K… U… B… A. To łatwe: Kuba. Narysował dziewczynkę w zielonej czapce i chłopca z opaską na jednym oku. Już wiem – z Kubusiem
zawsze bawiłam się w Piotrusia Pana. Pewnie tęskni za mną (w rogu narysował czerwone serce)
i wspomina naszą zabawę. Pocztówka z widokiem morza jest od: A… G… A – oczywiście od Agi. Agnieszka mówiła mi, że jedzie nad morze. Narysowała huśtawki i zjeżdżalnie. Często razem bawiłyśmy się na placyku. Napisała też jakieś cyfry w serduszku. To pewnie numer telefonu jej rodziców. Poproszę mamę i do niej zadzwonię. Biorę do ręki kartę z rysunkiem psa na hulajnodze i już wiem, od kogo ona jest. Odwracam i czytam: K… A… C… P… E… R. Tak, zgadłam – od Kacpra. On uwielbia jeździć na hulajnodze i się wygłupiać. Po drugiej stronie narysował: niebieskie fale, żaglówkę z sercem na maszcie i chłopca. Już wiem, pewnie pływał łódką. Ostatnia widokówka przedstawia las i domek. Odwracam i czytam: K… A… M… I… L… A. To od Kamili! Na tej stronie są cztery małe rysunki w kwadracikach: grzyby, wiewiórka, poziomki, serce. Już wiem, co to znaczy.
– Mamusiu, napisali do mnie Karolina, Aga, Kuba, Kacper, Kamila. Wszyscy mnie lubią i tęsknią za mną!
– Teraz już wiesz, jak przyjemnie jest dostawać listy i pocztówki.
– Wiem! Teraz biorę kredki i odpisuję im. Na pewno często użyję czerwonego koloru.


Rodzic zadaje dziecku pytania: Kogo zauważyła Ada, gdy bawiła się na balkonie? Co on przyniósł? Od kogo Ada dostała list, a od kogo pocztówki? Co pisały do niej dzieci? W jaki sposób pisały dzieci? Po co piszemy listy i kartki? W jaki jeszcze sposób można do siebie pisać? Czy kiedyś dostałeś/dostałaś list lub pocztówkę?

Wakacyjna pocztówka” – praca z W.56 (4l.).




Dziecko wybiera pocztówkę przedstawiającą góry lub morze (dzieci 5-letnie mogą stworzyć swoje na kartce od bloku technicznego), wypycha ją, koloruje i dorysowuje, co chce. Po ukończonej pracy podchodzi z kartą do rodzica, który wpisuje adres przedszkola.  Rodzic objaśnia im, gdzie jest napisany adres i kto jest adresatem (wszyscy). Kartę dzieci możecie zabrać na wakacje i na pustym miejscu narysować swoje wspomnienia lub można poprosić rodziców, aby opisali miejsca, w których byliście i co tam robiliście. Aby widokówka dotarła do przedszkola, należy nakleić w prawym górnym rogu znaczek i wrzucić kartę do skrzynki pocztowej. Gdy rozpocznie się nowy rok przedszkolny, wszyscy zbiorą się razem i Pani Justyna lub Pani Ewa przeczytają i pokażą nadesłane przez dzieci wiadomości.

KP4.40 - 5l.




4-latki - narysujcie swoje plany wakacyjne kartce z bloku.



Utrwalenie piosenek poznanych w tym tygodniu:








W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze. 



W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.




Dzisiaj ostatni dzień na blogu przed wakacjami, dlatego Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice pragniemy się z Wami pożegnać, ale tylko na chwilę... :) W wyprawce 4-latka nr 57  (5-latki do wydruku) znajdują się dla dzieci dyplomy. Poproście rodziców, aby wypisali je Waszym imieniem i nazwiskiem na znak zakończenia roku szkolnego 2019/2020 w grupie "Żabek". My niestety nie możemy tego zrobić osobiście i uroczyście, ale jesteśmy pewne, że Wasi rodzice godnie nas zastąpią przy wręczaniu dyplomów za Waszą ciężką pracę.



Na pożegnanie

Gdy kwitną chabry, czerwień ślą maki, 
cieszą się wszyscy, zwłaszcza dzieciaki,
"Już nie chcę siedzieć - dziś biegać wolę,
witam wakacje - żegnam przedszkole!
Już nic nie muszę, już nic nie trzeba"
Słońce żar leje z błękitu nieba.
Chociaż...
W wakacje wciąż liczyć można:
auta, turystów, kurczaki z rożna,
piłki, rowery i hulajnogi,
te asfaltowe i polne drogi,
białe muszelki, czarne kamyki
w mozaikę mogą układać smyki.
Uśmiech dodawać, strach odejmować, 
radość w gałkowych lodach kupować,
mnożyć wspomnienia, dzielić - smuteczki
i barwy lata chować do teczki.



Z okazji zakończenia roku szkolnego 2019/2020
pragniemy podziękować wszystkim Rodzicom oraz Dzieciom
za kolejny rok pracy i wysiłku, szczególnie w tym trudnym czasie...
oraz za wszystkie dobre chwile.

Życzymy słonecznych, roześmianych 
i  bezpiecznych wakacji.
Niech ten letni czas będzie pełen 
niezapomnianych chwil i wrażeń.
Do zobaczenia we wrześniu!!!
Mocno Was ściskamy posyłamy całusy 😘😘😘

Pani Justyna i Pani Ewa


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz