środa, 7 kwietnia 2021

Temat dnia: Co się dzieje w polu?

 Data: 08.04.2021 r. (czwartek)

Temat kompleksowy: Wiosna tuż-tuż.

Temat dnia: Co się dzieje w polu?.

1. Zabawa muzyczna pt. "Sadzimy fasolę":



2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 14.

– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wyciągają z kosza kijki.

– „Przysiady z kijkami” – na raz – wyciągają ręce przed siebie, trzymając kijki. Na dwa – unoszą kijki energicznym ruchem w górę.

– „Skłony z kijkiem” – dzieci stają w rozkroku, w obu rękach trzymają kijki. Na raz – ręce w górę, na dwa – swobodny skłon. Każdy stara się oprzeć ręce o podłogę.

– „Bączki” – dzieci opierają kijki o podłogę, obchodzą je raz w jedną, raz w drugą stronę – zmiana strony na hasło R.

– „Przeskok przez rzeczkę” – dzieci kładą kijki na podłodze i wykonują przeskoki obunóż z jednej strony na drugą.

– „Gimnastyka pleców” – dzieci kładą się na brzuchu. Unoszą kijki nad głowy, ręce mają wyprostowane, następnie kładą kijki na dywanie.

 „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei kije do kosza.

3.„Rok w gospodarstwie” – zabawa sensoryczna. Utrwalenie nazw prac wykonywanych przez rolnika. Dzieci  siedzą plecami do siebie. R. opowiada o czynnościach wykonywanych przez rolnika i pokazuje dzieciom, jakie ruchy należy wykonać na plecach koleżanki lub kolegi, np. sieje zboże (delikatne uderzanie opuszkami palców), grabi liście (drapanie rozczapierzonymi palcami), przerzuca siano (uderzanie dłońmi złożonymi w łódeczkę), zbiera owoce (delikatne szczypanie).

4- latki (proszę o wydrukowanie w miarę możliwości).Dziecko koloruje obrazek.



 5- latki

4. Praca w KP3.38 – przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka. Dzieci uzupełniają ilustrację nalepkami. Mówią, jak wygląda wzrost ziemniaków i czego roślina potrzebuje do wzrostu. Kolorują właściwe obrazki na dole.

5. „Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną.

"Była babuleńka"

sł. i muz. tradycyjne

Była babuleńka rodu bogatego,

miała koziołeczka bardzo rozkosznego.

Ref.: Fik mik, fik mik,

szwadyrydy rydy, rach ciach ciach, bardzo rozkosznego. (x2)

A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,

wyjadł babuleńce ogródek kapusty.

Ref.: Fik mik, fik mik…

Wzięła babuleńka kija sękatego

zaczęła wyganiać koziołka psotnego.

Ref.: Fik mik, fik mik…


6.Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dzieci siedzą wygodnie, słuchają piosenki i wykonują dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.

– Rozmowa na temat treści piosenki – dzieci starają się odpowiadać na pytania R., cytując jej tekst.

– Realizowanie rytmu piosenki – dzieci realizują rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach/piłeczkach dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.

7.„Była babuleńka” – zabawa taneczna do piosenki.  Jedno dziecko jest babuleńką, drugie – koziołkiem. Do zabawy potrzebne są: chustka dla babci, opaska dla koziołka z uszami, zielona pocięta w paski bibuła, kij. Podczas pierwszej zwrotki dzieci stoją, trzymają

się pod boki i kołyszą się zgodnie z melodią. Babcia, która stoi w środku, próbuje ciągnąć za rękę koziołka, który się opiera. Podczas refrenu dzieci kręcą rękoma młynki – raz w jedną, raz w drugą stronę. Na: bardzo rozpustnego – biorą się pod boki i tupią raz jedną, raz drugą nogą.

Podczas drugiej zwrotki dzieci stoją, trzymają się pod boki i kołyszą się zgodnie z melodią.

Babcia trzyma się za głowę, zaś koziołek zbiera z podłogi kapustę – bibułę – udając, że ją je. Podczas trzeciej zwrotki dzieci stoją, trzymają się pod boki i kołyszą się zgodnie z melodią. Babcia bierze kij i goni koziołka, który jej ucieka po obwodzie koła.

Praca dla 4 i 5 - latków:

8. „Traktor” – praca techniczna. R. gromadzi dla dziecka 

2 rolki po papierze toaletowym,5 nakrętek plastikowych, kolorowy papier, farby i pędzel, klej – najlepiej do klejenia na gorąco. Dzieci malują farbami rolki. Gdy rolki wyschną, dziecko nacina jedną z nich w ten sposób, aby wsunąć w nią drugą rolkę pod kątem prostym (pionowa rolka jest kabiną kierowcy). Przyklejają do poziomej rolki koła i komin z nakrętek po butelkach. Z papieru kolorowego wycinają okna i daszek, naklejają je we właściwe miejsca na pionowej rolce. 

Dla chętnych dzieci:

9. "Twaróg" - zabawa badawcza, eksperyment:

R. odmierza 250 ml mleka i wlewa je do słoika. Następnie R. z dzieckiem wlewa 80 ml octu. Dokładnie miesza ciecz łyżką. Na dnie słoika osadzi się substancja o grudkowatej konsystencji- twaróg. Gdy wlejemy ocet do mleka, zrobi się ono kwaśne i zmętnieje. Na spodzie odłoży się twaróg, mieszanina tłuszczu, minerałów i białka, zwanego kazeiną. Biaława ciecz nad twarogiem to serwatka.

Potrzebne:

-250 ml mleka, 80 ml octu, pojemnik z miarką, łyżka, słoik.

Pozdrawiamy! Pani Karolina i Pani Ewa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz