poniedziałek, 12 kwietnia 2021

Temat dnia: W kinie.

  Data: 13.04.2021 r. (wtorek)

Temat kompleksowy: Z kulturą za pan brat.

Temat dnia: W kinie.

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16.

– „Mijanka” – ćwiczenia orientacyjno–porządkowe. 

Dzieci stoją na przeciwległych końcach pokoju, na wyznaczonych liniach. Na sygnał dzieci  zamieniają się miejscami, mijając się w biegu. Wygrywa ten, kto szybciej wykona bieg i ustawi się na miejscu przeciwnika.

 – „Kto silniejszy” – ćwiczenia siłowe – mocowanie. 

Dzieci w parze(brat/siostra/rodzic) siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy/ręcznik za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie. 

– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna. 

Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie Rodzica dobierają się parami. – Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki np. "Maszeruje Wiosna" lub " Pobudka z ogródka".

https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw

https://youtu.be/uvMa8ihLKco

2. "W kinie” – słuchanie wiersza.

W kinie
Autor nieznany

Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

Rozmowa na temat wiersza.

R. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

3.  „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna. 

R. mówi zdania, dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić, dlaczego tak myślą. 

Przykładowe zdania: 

W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; 

W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; 

W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; 

W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu
nie przeszkadzać; 

W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

4.  „Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa. 

R. wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci. Dzieci losują przedmiot z worka i tylko
za pomocą dotyku określają, co to jest. Następnie wszystkie razem wymyślają, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. R. jeszcze raz prezentuje przedmioty z woreczka i prosi, aby dzieci wymówiły nazwy tych przedmiotów. Pyta, czy dzieci słyszą jakieś podobieństwo. Następnie prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską 
f. Na koniec dzieci je liczą.

Przykładowe przedmioty: pantofelek, różdżka, foka pluszowa, fasola, falbanka, fujarka, fontanna,

5.  „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa. 

R. prosi, aby dzieci wygodnie usiadły jak w fotelu kinowym i aby podały nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. Następnie dzieci liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku. Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby.








6. „Coś na f – zabawa spostrzegawcza. 

Dzieci podają nazwy przedmiotów znajdujących się w pokoju lub poza nim. Za pomocą gestodźwięków (klaskania, tupania) określają, czy w danym słowie występuje głoska f.

7. „Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. 

Dzieci poruszają się po sali według rytmu podanego przez R. Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.

8. 4- latki
Praca z KP2.25- ćwiczenia motoryki małej, rozmowa o emocjach. Dziecko określa emocje, jakie mogą odczuwać osoby biorące udział w przedstawieniu. Dziecko z bibuły wycina  kurtynę i przykleja ją w wyznaczonym miejscu na ilustracji.

5- latki
Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel.

9. „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna.

R. gromadzi dla każdego dziecka: kartki formatu A3, kredki pastele, ołówki, mazaki. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu, R. może pomóc w napisaniu nazwy filmu na kartce.

10. „Muzyka filmowa” – rozwiązywanie zagadek słuchowych. 

R. przygotowuje fragmenty muzyki z różnych bajek. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, z jakiej bajki pochodzą te fragmenty muzyki.

np.:


Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


 Pozdrawiamy Pani Karolina i Pani Ewa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz