Data: 14.04.2021 r. (środa)
Temat kompleksowy: Z kulturą za pan brat.
Temat dnia: W teatrze.
1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16.
– „Mijanka” – ćwiczenia orientacyjno–porządkowe.
Dzieci stoją na przeciwległych końcach pokoju, na wyznaczonych liniach. Na sygnał dzieci zamieniają się miejscami, mijając się w biegu. Wygrywa ten, kto szybciej wykona bieg i ustawi się na miejscu przeciwnika.
– „Kto silniejszy” – ćwiczenia siłowe – mocowanie.
Dzieci w parze(brat/siostra/rodzic) siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy/ręcznik za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie.
– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna.
Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie Rodzica dobierają się parami. – Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki np. "Maszeruje Wiosna" lub " Pobudka z ogródka".
https://youtu.be/uvMa8ihLKco
2. "Po co jest teatr" - słuchanie wiersza Joanny Kulmowej.
Po co jest teatr
Ta drabina to schody do nieba,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.
Ale kto w te czary nie uwierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.
I już zawsze w misce księżyc widzieć...
Rozmowa na temat utworu. N. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?
3. „W teatrze” – praca z obrazkiem.
R. przygotowuje obrazek przedstawiający teatr, w nim widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia. R. wskazuje kolejne obrazki, podaje ich nazwy, rozmawia z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze oraz na temat kulturalnego zachowania w teatrze.
5. „Liczymy w parach” – zabawa matematyczna.
Dzieci dobierają się w pary. Dzieci mają do dyspozycji 10 liczmanów, kartki z liczbami od 1 do 8. Jedno dziecko z pary próbuje ułożyć zadanie do wykonania przez drugie dziecko. Drugie dziecko wykonuje je za pomocą liczmanów. Można zabawić się z rodzicem.
6. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.
R. wystukuje rytm np. na bębenku. Dzieci realizują rytm podany przez R. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy R. uderzy w bębenek, i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.
7. „Kupujemy bilety” – zabawa dydaktyczna.
R. przygotowuje bilety z zaznaczonym rzędem i miejscem (np. 2 rzędy po 3 krzesła). Każdy dostaje 10 liczmanów. R. sprzedaje bilety – jeden bilet to 8 liczmanów. Dzieci stają w kolejce, kupują bilety i płacą odliczonymi liczmanami. Młodsze dzieci kupują bilety ulgowe, kosztujące 5 liczmanów.
8. „Widzowie w teatrze” – zabawa dydaktyczna.
R. ustawia w pokoju krzesła, np. 2 rzędy po 3 krzesła. Dzieci na podstawie biletów kupionych w poprzedniej zabawie muszą odnaleźć swoje miejsce i na nim usiąść.
9. Praca z kartami pracy:
4 - latki
Praca z KP2.26 - ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie masek po śladzie. Kolorowanie drugiej połowy maski tak, aby wyglądały jak pierwsza
5- latki
Praca z KP4.5 – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
10. Praca w ZG61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
11. „Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna. (4-5 latki)
R. gromadzi dla każdego dziecka: jedną drewnianą łyżkę, włóczkę, kokardki, klej, piankę kreatywną lub ścinki tkanin, folię samoprzylepną, drut kreatywny, nożyczki. Dzieci ozdabiają drewniane łyżki tak, aby powstały postaci – doklejają włosy, elementy twarzy, ubranie. Z drutu kreatywnego tworzą ręce.
https://www.youtube.com/watch?v=vVpVoYIjJCM
lub widowisko bajkowe "Calineczka"
https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz