wtorek, 13 kwietnia 2021

Temat dnia: W teatrze.

 Data: 14.04.2021 r. (środa)

Temat kompleksowy: Z kulturą za pan brat.

Temat dnia: W teatrze.

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16.

– „Mijanka” – ćwiczenia orientacyjno–porządkowe. 

Dzieci stoją na przeciwległych końcach pokoju, na wyznaczonych liniach. Na sygnał dzieci  zamieniają się miejscami, mijając się w biegu. Wygrywa ten, kto szybciej wykona bieg i ustawi się na miejscu przeciwnika.

 – „Kto silniejszy” – ćwiczenia siłowe – mocowanie. 

Dzieci w parze(brat/siostra/rodzic) siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy/ręcznik za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie. 

– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna. 

Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie Rodzica dobierają się parami. – Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki np. "Maszeruje Wiosna" lub " Pobudka z ogródka".

https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw

https://youtu.be/uvMa8ihLKco

2. "Po co jest teatr" - słuchanie wiersza Joanny Kulmowej.

       Po co jest teatr

    Ta drabina to schody do nieba,
    a ta miska pod schodami to księżyc.
    Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
    a z garnków są hełmy rycerzy.

    Ale kto w te czary nie uwierzy?

    To jest teatr.
    A teatr jest po to,
    żeby wszystko było inne niż dotąd.
    Żeby iść do domu w zamyśleniu,
    w zachwycie.

    I już zawsze w misce księżyc widzieć...                               

    Rozmowa na temat utworu. N. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?

 3. „W teatrze” – praca z obrazkiem. 

R. przygotowuje obrazek przedstawiający teatr, w nim widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia. R. wskazuje kolejne obrazki, podaje ich nazwy, rozmawia z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze oraz na temat kulturalnego zachowania w teatrze.






Film edukacyjny o teatrze:


4. „Zatrzymujemy przedstawienie” – zabawa ruchowa. 

Dzieci poruszają się po pokoju według rytmu podanego przez R. Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo jak zatrzymana klatka
filmu.


5. 
„Liczymy w parach” – zabawa matematyczna. 

Dzieci dobierają się w pary. Dzieci mają do dyspozycji 10 liczmanów, kartki z liczbami od 1 do 8. Jedno dziecko z pary próbuje ułożyć zadanie do wykonania przez drugie dziecko. Drugie dziecko wykonuje je za pomocą liczmanów. Można zabawić się z rodzicem.

6. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa. 

R. wystukuje rytm np. na bębenku. Dzieci realizują rytm podany przez R. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy R. uderzy w bębenek, i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.

7. „Kupujemy bilety” – zabawa dydaktyczna.

R. przygotowuje bilety z zaznaczonym rzędem i miejscem (np. 2 rzędy po 3 krzesła). Każdy dostaje 10 liczmanów. R. sprzedaje bilety – jeden bilet to 8 liczmanów. Dzieci stają w kolejce, kupują bilety i płacą odliczonymi liczmanami. Młodsze dzieci kupują bilety ulgowe, kosztujące 5 liczmanów.

8. „Widzowie w teatrze” – zabawa dydaktyczna.

R. ustawia w pokoju krzesła, np. 2 rzędy po 3 krzesła. Dzieci na podstawie biletów kupionych w poprzedniej zabawie muszą odnaleźć swoje miejsce i na nim usiąść.

9. Praca z kartami pracy:

4 - latki

Praca z KP2.26 - ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie masek po śladzie. Kolorowanie drugiej połowy maski tak, aby wyglądały jak pierwsza

5- latki

 Praca z KP4.5 – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej.

10.  Praca w ZG61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

11.  „Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna. (4-5 latki)

R. gromadzi dla każdego dziecka: jedną drewnianą łyżkę, włóczkę, kokardki, klej, piankę kreatywną lub ścinki tkanin, folię samoprzylepną, drut kreatywny, nożyczki. Dzieci ozdabiają drewniane łyżki tak, aby powstały postaci – doklejają włosy, elementy twarzy, ubranie. Z drutu kreatywnego tworzą ręce.


12. „Zabawa w teatr” – zabawy dowolne dzieci z wykorzystaniem zrobionych kukiełek.

Dla chętnych teatrzyk kukiełkowy pt. "Kozucha kłamczucha"

https://www.youtube.com/watch?v=vVpVoYIjJCM

lub widowisko bajkowe "Calineczka"

https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw


Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.

 
Pozdrawiamy Was serdecznie drogie dzieci, a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji💜

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz