środa, 14 kwietnia 2021

Temat dnia: Na koncercie.

  Data: 15.04.2021 r. (czwartek)

Temat kompleksowy: Z kulturą za pan brat.

Temat dnia: Na koncercie.

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16.

– „Mijanka” – ćwiczenia orientacyjno–porządkowe. 

Dzieci stoją na przeciwległych końcach pokoju, na wyznaczonych liniach. Na sygnał dzieci  zamieniają się miejscami, mijając się w biegu. Wygrywa ten, kto szybciej wykona bieg i ustawi się na miejscu przeciwnika.

 – „Kto silniejszy” – ćwiczenia siłowe – mocowanie. 

Dzieci w parze(brat/siostra/rodzic) siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy/ręcznik za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie. 

– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna. 

Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie Rodzica dobierają się parami. – Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki np. "Maszeruje Wiosna" lub " Pobudka z ogródka".

https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw

https://youtu.be/uvMa8ihLKco


2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

Część wstępna

– „Obrazy ruchem malowane” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Przedszkolaki poruszają się w rytm bębenka: biegiem, marszem lub w podskokach. Na mocne uderzenie w instrument tworzą wspólnie żywy obraz na temat podany przez R., np. „Na wiosennej łące”, „Latem na plaży”, „Pomagam mamie”, „Mecz piłkarski”. R. może zaproponować wymyślanie tytułów przez dzieci. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Poza” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśniowe. Dzieci są ustawione w rozsypce.

Na uderzenie w bębenek przyjmują różne pozy według własnych pomysłów: wykonują skłony, przysiady, stają na jednej nodze itp. Za każdym razem zmiana pozy następuje po uderzeniu w bębenek.

Przyjęta poza trwa kilka sekund, wtedy dzieci nie ruszają się. Zabawa trwa 1–2 minuty.

Część główna

– „Eksponaty w muzeum” – zabawa równoważna. Uczestnicy zabawy ćwiczą w parach, jedno z dzieci jest kustoszem muzeum i tworzy wystawę z eksponatów. Drugie dziecko przyjmuje rolę posągu, rzeźby lub innego przedmiotu znajdującego się w muzeum. Kustosz ustawia swój eksponat, wymyśla pozycję, ustawia ręce, nogi, głowę. Po chwili następuje zmiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Aktorzy” – zabawa naśladowcza. Przedszkolaki są podzielone na 2 zespoły. Dzieci z pierwszego zespołu poruszają się po sali w wymyślony przez siebie, charakterystyczny, odróżniający ich od innych sposób. Dzieci z drugiego zespołu to aktorzy, którzy mają odegrać rolę swoich poprzedników. Najpierw dokładnie obserwują, a gdy przyjdzie ich kolej, wiernie naśladują wybraną postać. Teraz każde dziecko z pierwszej grupy może odgadnąć, który aktor je naśladuje. Żeby ułatwić zadanie, można podzielić dzieci na większą liczbę zespołów. Zabawę powtarzamy tak, aby każdy zespół mógł odegrać swoje role.

– „Koncert muzyczny” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci leżą na brzuchu, opierają głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugiej. Na hasło: Koncert! przedszkolaki unoszą głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stukają przed sobą o podłogę – grają na bębenku. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.

„Balet i inne tańce” – ćwiczenie ze wstążką w rytm muzyki. 

R. podaje dziecku kolorową wstążkę do ćwiczeń i włącza muzykę. Dziecko porusza się w rytm muzyki – tańczy własny układ ze wstążką. Wykonuje obszerne ruchy ramionami, krążenia, wymachy, ruchy rąk w nadgarstkach itp. Zabawa trwa 2–3 minuty. 

Część końcowa

– „Linoskoczek” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Uczestnicy zabawy kolejno jeden za drugim przechodzą po linie. Stawiając stopa przed stopą tak, aby jak największą jej powierzchnią dotykać liny. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Nasze przedstawienie” – ruchowa interpretacja znanej dzieciom piosenki lub utworu muzycznego.


3. "Grzeczne słówka", sł. A. Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie osłuchanie z piosenką"

http://youtu.be/Br8mcZ6J1Nw

Grzeczne słówka

sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Już od taty i od mamy,

te trzy słowa dobrze znamy,

które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

Te magiczne słowa trzy,

pewnie znasz je także ty,

używajcie ich na co dzień, proszę was.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje,

niech dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie. (bis)

Ludzie dobrze wychowani,

tak mówiła nasza pani,

i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,

te trzy słowa dobrze znają

i ich ciągle używają,

więc nie zapominaj o nich także ty.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Przestaliśmy już być mali,

więc będziemy nauczali,

jak używać tych magicznych, pięknych słów.

Aby świat był dużo lepszy,

ludzie stali się grzeczniejsi,

by obyczaj ten zagościł u nas znów.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

4. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe. Zagadki dźwiękowe.




5. 5 - latki: Praca z KP4.6 – ćwiczenia w wycinaniu. Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych.

6. "Na koncercie" - rozmowa z dziećmi:




Rodzic odtwarza fragmenty koncertów: muzyki poważnej i muzyki rockowej. Ukierunkowuje obserwacje dziecka pytaniami: 

-W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? 

- Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? 

- W jaki sposób okazujemy artystom, że szanujemy ich muzykę? 

- W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się podoba?



7. Utrwalenie piosenki "Jestem muzykantem konszabelantem"

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0


"Jestem muzykantem konszabelantem"


Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.

 
Pozdrawiamy Was serdecznie drogie dzieci, a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji💜








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz