Dzieci stoją na przeciwległych końcach pokoju, na wyznaczonych liniach. Na sygnał dzieci zamieniają się miejscami, mijając się w biegu. Wygrywa ten, kto szybciej wykona bieg i ustawi się na miejscu przeciwnika.
Dzieci w parze(brat/siostra/rodzic) siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy/ręcznik za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie.
– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna.
Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie Rodzica dobierają się parami. – Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki np. "Maszeruje Wiosna" lub " Pobudka z ogródka".
R. zadaje pytania, dziecko odpowiada na podstawie swoich doświadczeń. R. zwraca uwagę, że muzeum może też wyglądać inaczej, np.: skanseny, muzea pałacowe, izby pamięci, centra kulturalne, muzea wirtualne. W każdym muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty.
Na koniec R. zadaje pytanie:
- Dlaczego gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? R. kieruje rozmową w taki sposób, aby dziecko zrozumiało, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.
6. „Eksponaty” – zabaw dydaktyczna.
R. wyjaśnia pojęcie eksponat oraz wystawa.
eksponat- przedmiot wystawiony do oglądania w muzeum lub na wystawie.
wystawa- miejsce prezentowania towarów miejsce wystawienia na pokaz eksponatów
Prezentuje dziecku różne eksponaty np. pojazdy, ubrania, biżuterię, przedmioty codziennego użytku, obrazy itp. – wszystkie, które dawniej były wykorzystywane, a teraz wyglądają zupełnie inaczej.
Dzieci wskazują różnice pomiędzy prezentowanymi eksponatami a przedmiotami, które współcześnie je zastępują.
Ubrania- eksponaty
Biżuteria- eksponaty
Ubrania- eksponaty
Pojazdy- eksponaty
7. „Posągi” – zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się swobodnie po sali w różnych kierunkach.
Na hasło R.: Posągi! – dziecko zatrzymuje się, przyjmuje dowolną pozę i pozostaje w niej nieruchome jak posąg aż do czasu, gdy usłyszą hasło R.: Dzieci! Zabawę powtarzamy kilka razy.
8. „Posągi” – praca plastyczno-techniczna.
R. przygotowuje masę solną/plastelinę oraz podstawki do prezentacji pracy. Dziecko lepi lub rzeźbi ludzką postać, taką jak widziały w muzeum lub na ilustracjach.
9. „W kinie, w teatrze, w muzeum” – podsumowanie wiedzy o miejscach kultury.
R. zaprasza dziecko do podsumowania wiedzy na temat miejsc, o których była mowa w mijającym tygodniu.
Dziecko opowiada, czym się od siebie różnią kino, teatr i muzeum, w jaki sposób należy się zachowywać w tych miejscach i czego należy unikać.
10. R. może wprowadzić słownictwo języka angielskiego:
kino – cinema, teatr – theatre, muzeum – museum, koncert – concert, wystawa – exhibition, przedstawienie – spectacle.
11. Praca w książkach:
4- latki
Praca z KP2.27 - ćwiczenia motoryki małej, układanie historyjki
obrazkowej
5- latki
Praca w ZG62– rozwijanie sprawności grafomotorycznej. Rysowanie obrazka po śladzie, szukanie właściwego cienia.
12.„Wesołe instrumenty” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po dywanie w rytm bębenka, na dźwięk tamburyna robią przysiady, na dźwięk dzwoneczków – podskakują.
13.„Grzeczne słówka” – utrwalenie znajomości piosenki, zabawy do piosenki:
Grzeczne słówka sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie
Już od taty i od mamy, te trzy słowa dobrze znamy, które bardzo ważne są dla wszystkich z nas. Te magiczne słowa trzy, pewnie znasz je także ty, używajcie ich na co dzień, proszę was. Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję, to zwykle w życiu skutkuje, niech dobre więc wychowanie, na zawsze z tobą zostanie. (bis) Ludzie dobrze wychowani, tak mówiła nasza pani, i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi, te trzy słowa dobrze znają i ich ciągle używają, więc nie zapominaj o nich także ty. Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję… Przestaliśmy już być mali, więc będziemy nauczali, jak używać tych magicznych, pięknych słów. Aby świat był dużo lepszy, ludzie stali się grzeczniejsi, by obyczaj ten zagościł u nas znów. Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Dziecko z pomocą Rodzica recytują słowa zwrotek i refrenu piosenki, wyklaskują i rytmicznie wymawiają słowa pierwszej zwrotki i kolejnych oraz refrenu. Próbują samodzielnie śpiewać piosenkę.
Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.
W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.
Pozdrawiamy Was serdecznie drogie dzieci, a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji💜
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz