czwartek, 15 kwietnia 2021

Temat dnia: W muzeum.

  Data: 16.04.2021 r. (piątek)

Temat kompleksowy: Z kulturą za pan brat.

Temat dnia: W muzeum.

1.Wesoła rozgrzewka:



2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16.

– „Mijanka” – ćwiczenia orientacyjno–porządkowe. 

Dzieci stoją na przeciwległych końcach pokoju, na wyznaczonych liniach. Na sygnał dzieci  zamieniają się miejscami, mijając się w biegu. Wygrywa ten, kto szybciej wykona bieg i ustawi się na miejscu przeciwnika.

 – „Kto silniejszy” – ćwiczenia siłowe – mocowanie. 

Dzieci w parze(brat/siostra/rodzic) siedzą przodem do siebie w siadzie rozkrocznym, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy/ręcznik za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie. 

– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna. 

Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie Rodzica dobierają się parami. – Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki np. "Maszeruje Wiosna" lub " Pobudka z ogródka".

https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw

https://youtu.be/uvMa8ihLKco

3. "Co to jest muzeum?":

https://youtu.be/wtkLQgjVXCs


4. "Wycieczka do muzeum":


5. „Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa.
 R. zadaje pytania, dziecko odpowiada na podstawie swoich doświadczeń. R. zwraca uwagę, że muzeum może też wyglądać inaczej, np.: skanseny, muzea pałacowe, izby pamięci, centra kulturalne, muzea wirtualne. W każdym muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty. 
Na koniec R. zadaje pytanie: 
- Dlaczego gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? R. kieruje rozmową w taki sposób, aby dziecko zrozumiało, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.
6. „Eksponaty” – zabaw dydaktyczna. 
R. wyjaśnia pojęcie eksponat oraz wystawa. 
eksponatprzedmiot wystawiony do oglądania w muzeum lub na wystawie.
wystawamiejsce prezentowania towarów miejsce wystawienia na pokaz eksponatów
Prezentuje dziecku różne eksponaty np. pojazdy, ubrania, biżuterię, przedmioty codziennego użytku, obrazy itp. – wszystkie, które dawniej były wykorzystywane, a teraz wyglądają zupełnie inaczej.
Dzieci wskazują różnice pomiędzy prezentowanymi eksponatami a przedmiotami, które współcześnie je zastępują

Ubrania- eksponaty

Biżuteria- eksponaty

Ubrania- eksponaty

Pojazdy- eksponaty










7. „Posągi” – zabawa ruchowa. 
Dzieci poruszają się swobodnie po sali w różnych kierunkach.
Na hasło R.: Posągi! – dziecko zatrzymuje się, przyjmuje dowolną pozę i pozostaje w niej nieruchome jak posąg aż do czasu, gdy usłyszą hasło R.: Dzieci! Zabawę powtarzamy kilka razy.

8. „Posągi” – praca plastyczno-techniczna. 
R. przygotowuje masę solną/plastelinę oraz podstawki do prezentacji pracy. Dziecko lepi lub rzeźbi ludzką postać, taką jak widziały w muzeum lub na ilustracjach. 

9. „W kinie, w teatrze, w muzeum” – podsumowanie wiedzy o miejscach kultury. 
R. zaprasza dziecko do podsumowania wiedzy na temat miejsc, o których była mowa w mijającym tygodniu.
Dziecko opowiada, czym się od siebie różnią kino, teatr i muzeum, w jaki sposób należy się zachowywać w tych miejscach i czego należy unikać. 
10. R. może wprowadzić słownictwo języka angielskiego: 
kino – cinema, teatr – theatre, muzeum – museum, koncert – concert, wystawa  exhibition, przedstawienie – spectacle.

11. Praca w książkach:
4- latki
Praca z KP2.27 - ćwiczenia motoryki małej, układanie historyjki
obrazkowej
5- latki
Praca w ZG62 rozwijanie sprawności grafomotorycznej. Rysowanie obrazka po śladzie, szukanie właściwego cienia. 

12.„Wesołe instrumenty” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po dywanie w rytm bębenka, na dźwięk tamburyna robią przysiady, na dźwięk dzwoneczków – podskakują. 

13.„Grzeczne słówka” – utrwalenie znajomości piosenki, zabawy do piosenki:


Grzeczne słówka
sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Już od taty i od mamy,
te trzy słowa dobrze znamy,
które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.
Te magiczne słowa trzy,
pewnie znasz je także ty,
używajcie ich na co dzień, proszę was.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,
to zwykle w życiu skutkuje,
niech dobre więc wychowanie,
na zawsze z tobą zostanie. (bis)
Ludzie dobrze wychowani,
tak mówiła nasza pani,
i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,
te trzy słowa dobrze znają
i ich ciągle używają,
więc nie zapominaj o nich także ty.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Przestaliśmy już być mali,
więc będziemy nauczali,
jak używać tych magicznych, pięknych słów.
Aby świat był dużo lepszy,
ludzie stali się grzeczniejsi,
by obyczaj ten zagościł u nas znów.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Dziecko z pomocą  Rodzica recytują słowa zwrotek i refrenu piosenki, wyklaskują i rytmicznie wymawiają słowa pierwszej zwrotki i kolejnych oraz refrenu. Próbują samodzielnie śpiewać piosenkę.


Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.

 
Pozdrawiamy Was serdecznie drogie dzieci, a rodzicom dziękujemy za pomoc w edukacji💜
Do zobaczenie w poniedziałek w przedszkolu😍

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz