Data: 07.04.2021 r. (środa)
Temat kompleksowy: Wiosna tuż-tuż.
Temat dnia: Co się dzieje w zagrodzie?.
1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 14.
– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wyciągają z kosza kijki.
– „Przysiady z kijkami” – na raz – wyciągają ręce przed siebie, trzymając kijki. Na dwa – unoszą kijki energicznym ruchem w górę.
– „Skłony z kijkiem” – dzieci stają w rozkroku, w obu rękach trzymają kijki. Na raz – ręce w górę, na dwa – swobodny skłon. Każdy stara się oprzeć ręce o podłogę.
– „Bączki” – dzieci opierają kijki o podłogę, obchodzą je raz w jedną, raz w drugą stronę – zmiana strony na hasło R.
– „Przeskok przez rzeczkę” – dzieci kładą kijki na podłodze i wykonują przeskoki obunóż z jednej strony na drugą.
– „Gimnastyka pleców” – dzieci kładą się na brzuchu. Unoszą kijki nad głowy, ręce mają wyprostowane, następnie kładą kijki na dywanie.
– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei kije
do kosza.
2.„Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej.
"Dlaczego cielę ogonem miele"
Wanda Chotomska
W cielętniku stoi cielę i ogonem w kółko miele.
Prosiak wyrwał się z chlewika:
– Czy to cielę spadło z byka?
Nikt ogonem tak nie miele,
więc dlaczego miele cielę?
Przyszła koza, furtkę bodzie:
– Pewnie nudno mu w zagrodzie.
Mnie się zdaję, że to cielę z nudów tak ogonem miele.
– Z nudów?
– Z nudów!
– Może z głodu?
Wlazło cielę do ogrodu,
zjadło mlecz i seradelę
i ogonem dalej miele.
Przyleciała gęś z gąsiorem.
– Czy to cielę nie jest chore?
Może zjadło wilcze ziele
i ogonem przez to miele?
– Wilcze ziele? Nie, aniele,
ciele jadło seradelę.
– Może zjadło jej za wiele?
– Może to przez decybele?
– Może to jest tik nerwowy?
– Może tęskno mu do krowy?
Przyszły kury, indyk, kaczor,
wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą,
strasznie martwią się cielęciem
indyk z kozą, gęś z prosięciem.
Aż z pastwiska przybiegł źrebak
i rzekł:
– Martwić się nie trzeba,
tylko trzeba spytać cielę,
czemu tak ogonem miele.
No, bo jeśli w kółko miele,
ma w tym chyba jakieś cele.
– Mam – kiwnęło głową cielę –
robię muchom karuzelę.
3. Rozmowa na temat wiersza:
R. wyjaśnia dzieciom trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), zadaje dzieciom pytania:
- O czym jest wiersz?
- Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta?
- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
- Jakie odgłosy wydają te zwierzęta?
- Co zaproponował źrebak?
- Dlaczego cielę ogonem miele?
4. „Wiemy wszystko o zwierzętach!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wyciętych obrazków. R. przyczepia na tablicy obrazki zwierząt z ich nazwami do czytania globalnego i przygotowuje kartki z samymi napisami. Zadaniem dzieci jest dopasować napis do odpowiedniego obrazka. Następnie dzieci wspólnie z R. odczytują nazwy zwierząt
Krowa
Koza
Kura
5. „Zwierzaki do swych domów” – zabawa ruchowa. Rodzic nadaje nazwy dzieciom – jedno dziecko to "koń", drugie dziecko to "krowa" – może to zrobić za pomocą opasek lub szarf. Wyznacza również dwa miejsca w pomieszczeniu/pokoju: stajnię i oborę. Na hasło: Zwierzaki na pastwisko! – wszystkie dzieci poruszają się jak przydzielone im zwierzęta, mogą naśladować ich głosy. Na hasło: Do stajni! – dzieci-konie wracają do „stajni”, a po sali poruszają się tylko krowy. Na hasło: Do obory! – dzieci-krowy wracają w umówione miejsce, zaś po sali poruszają się tylko konie.
6. „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna.
Rodzic przygotowuje liczmany(np. patyczki/kredki). Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania. – W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku? – W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni? – W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem? – W zagrodzie są 2 świnie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
7. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.
Rodzic ma do dyspozycji przedmiot na którym można wystukać rytm i wybraną wspólnie z dzieckiem piosenkę. Dziecko realizuje rytm podany przez R. Gdy muzyka cichnie, dziecko słucha, ile razy R. uderzy w bębenek. Muszą wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.
8. Praca z kartami pracy:
4- latki
Praca w KP2.19.- Ćwiczenia percepcji wzrokowej, ćwiczenia spostrzegawczości. Zaznaczanie takich samych zwierząt występujących na dwóch obrazkach przedstawiających wiejski krajobraz.
5-latki
Praca w KP3.37 – przeliczanie elementów, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Dzieci szukają na ilustracji podanych zwierząt i kolorują liczbę pól odpowiadającą liczbie odnalezionych zwierząt każdego rodzaju.
Praca w ZG55 – ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci rysują obrazek po śladzie i kolorują jaja. Następnie rysują szlaczek po śladzie. • ZG55, kredki
9. Dla wszystkich chętnych 4-5 latków:
„Prosiaczek” – zabawa techniczna. R. gromadzi dla każdego dziecka opakowanie po jogurcie dwukomorowym, kolorowy papier, klej, mazaki. Z pojemników po jogurcie dzieci formują kształt zwierzątka. Głowę stanowi mniejsza część opakowania po jogurcie. Dzieci wycinają elementy: ryjek, kończyny, ogon – doklejają je w odpowiednich miejscach. Mazakiem rysują zwierzątku oczy i dziurki w nosie.
lub
"Moje ulubione wiejskie zwierzę"- praca plastyczna. Lepienie z plasteliny ulubionych zwierząt z wiejskiej zagrody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz