wtorek, 6 kwietnia 2021

Temat dnia: Co się dzieje w zagrodzie?

 Data: 07.04.2021 r. (środa)

Temat kompleksowy: Wiosna tuż-tuż.

Temat dnia: Co się dzieje w zagrodzie?.

1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 14.

– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wyciągają z kosza kijki.

– „Przysiady z kijkami” – na raz – wyciągają ręce przed siebie, trzymając kijki. Na dwa – unoszą kijki energicznym ruchem w górę.

– „Skłony z kijkiem” – dzieci stają w rozkroku, w obu rękach trzymają kijki. Na raz – ręce w górę, na dwa – swobodny skłon. Każdy stara się oprzeć ręce o podłogę.

– „Bączki” – dzieci opierają kijki o podłogę, obchodzą je raz w jedną, raz w drugą stronę – zmiana strony na hasło R.

– „Przeskok przez rzeczkę” – dzieci kładą kijki na podłodze i wykonują przeskoki obunóż z jednej strony na drugą.

– „Gimnastyka pleców” – dzieci kładą się na brzuchu. Unoszą kijki nad głowy, ręce mają wyprostowane, następnie kładą kijki na dywanie.

 „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei kije
do kosza.

2.„Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej. 

"Dlaczego cielę ogonem miele" 

Wanda Chotomska 

W cielętniku stoi cielę i ogonem w kółko miele.

 Prosiak wyrwał się z chlewika: 

– Czy to cielę spadło z byka? 

Nikt ogonem tak nie miele, 

więc dlaczego miele cielę? 

Przyszła koza, furtkę bodzie: 

– Pewnie nudno mu w zagrodzie. 

Mnie się zdaję, że to cielę z nudów tak ogonem miele. 

– Z nudów? 

 – Z nudów! 

 – Może z głodu? 

Wlazło cielę do ogrodu, 

zjadło mlecz i seradelę 

i ogonem dalej miele. 

Przyleciała gęś z gąsiorem. 

– Czy to cielę nie jest chore? 

Może zjadło wilcze ziele 

i ogonem przez to miele? 

– Wilcze ziele? Nie, aniele, 

ciele jadło seradelę. 

– Może zjadło jej za wiele? 

– Może to przez decybele? 

– Może to jest tik nerwowy? 

– Może tęskno mu do krowy? 

Przyszły kury, indyk, kaczor, 

wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą, 

strasznie martwią się cielęciem 

indyk z kozą, gęś z prosięciem. 

Aż z pastwiska przybiegł źrebak

 i rzekł: 

 – Martwić się nie trzeba, 

tylko trzeba spytać cielę, 

czemu tak ogonem miele. 

No, bo jeśli w kółko miele, 

ma w tym chyba jakieś cele. 

– Mam – kiwnęło głową cielę – 

robię muchom karuzelę. 

3. Rozmowa na temat wiersza: 

R. wyjaśnia dzieciom trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), zadaje dzieciom pytania: 

- O czym jest wiersz? 

- Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? 

- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? 

- Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? 

- Co zaproponował źrebak? 

- Dlaczego cielę ogonem miele? 

4. „Wiemy wszystko o zwierzętach!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wyciętych obrazków. R. przyczepia na tablicy obrazki zwierząt z ich nazwami do czytania globalnego i przygotowuje kartki z samymi napisami. Zadaniem dzieci jest dopasować napis do odpowiedniego obrazka. Następnie dzieci wspólnie z R. odczytują nazwy zwierząt


                                                 Krowa

    

                                        

                                                    Koza




                                                    Kura

5. „Zwierzaki do swych domów” – zabawa ruchowa. Rodzic nadaje nazwy dzieciom – jedno dziecko to "koń", drugie dziecko to "krowa" – może to zrobić za pomocą opasek lub szarf. Wyznacza również dwa miejsca w pomieszczeniu/pokoju: stajnię i oborę. Na hasło: Zwierzaki na pastwisko! – wszystkie dzieci poruszają się jak przydzielone im zwierzęta, mogą naśladować ich głosy. Na hasło: Do stajni! – dzieci-konie wracają do „stajni”, a po sali poruszają się tylko krowy. Na hasło: Do obory! – dzieci-krowy wracają w umówione miejsce, zaś po sali poruszają się tylko konie.

6. „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna. 

Rodzic przygotowuje liczmany(np. patyczki/kredki). Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania. – W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku? – W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni? – W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem? – W zagrodzie są 2 świnie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

7. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa. 

Rodzic ma do dyspozycji przedmiot na którym można wystukać rytm i wybraną wspólnie z dzieckiem piosenkę. Dziecko realizuje rytm podany przez R. Gdy muzyka cichnie, dziecko słucha, ile razy R. uderzy w bębenek. Muszą wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.  

8. Praca z kartami pracy:

4- latki

Praca w KP2.19.- Ćwiczenia percepcji wzrokowej, ćwiczenia spostrzegawczości. Zaznaczanie takich samych zwierząt występujących na dwóch obrazkach przedstawiających wiejski krajobraz.

5-latki

Praca w KP3.37 – przeliczanie elementów, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Dzieci szukają na ilustracji podanych zwierząt i kolorują liczbę pól odpowiadającą liczbie odnalezionych zwierząt każdego rodzaju. 

Praca w ZG55 – ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci rysują obrazek po śladzie i kolorują jaja. Następnie rysują szlaczek po śladzie. • ZG55, kredki 

9. Dla wszystkich chętnych 4-5 latków:

 „Prosiaczek” – zabawa techniczna. R. gromadzi dla każdego dziecka opakowanie po jogurcie dwukomorowym, kolorowy papier, klej, mazaki. Z pojemników po jogurcie dzieci formują kształt zwierzątka. Głowę stanowi mniejsza część opakowania po jogurcie. Dzieci wycinają elementy: ryjek, kończyny, ogon – doklejają je w odpowiednich miejscach. Mazakiem rysują zwierzątku oczy i dziurki w nosie.

lub

"Moje ulubione wiejskie zwierzę"- praca plastyczna. Lepienie z plasteliny ulubionych zwierząt z wiejskiej zagrody.

Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


 Pozdrawiamy! Pani Karolina i Pani Ewa!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz