środa, 2 grudnia 2020

Temat dnia: Urządzenia elektryczne w domu.

 03.12.20 r. (czwartek)

Temat dnia: Urządzenia elektryczne w domu.

Ćwiczenia z Lulisią i Lulitulisiami:



„Urządzenia elektryczne” – rozwiązywanie zagadek A. Maćkowiaka; poznawanie urządzeń elektrycznych, ćwiczenie analizy słuchowej. 

Rodzic czyta zagadki, dzieci podają rozwiązania. Dzielą wyrazy na sylaby z pomocą gestodźwięków (klaskanie, tupanie itp.), podają liczbę sylab w wyrazie. Młodsze dzieci tylko dzielą na sylaby, bez ich przeliczania. Starsze mogą wymienić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach. Na zakończenie rodzic pyta: Co łączy te przedmioty, co jest wspólnego dla nich? Dzieci udzielają odpowiedzi, dochodzą do wniosku, że aby te rzeczy działały i można było z nich korzystać, potrzebny jest prąd.

Telewizor
Popularne urządzenie.
Ja się przed nim często lenię,
A wy bajki oglądacie.
Pewnie już odpowiedź znacie.

Pralka
Kiedy brudne masz ubranie,
Z jej pomocą zrobisz pranie.
Urządzenie to praktyczne,
Zwykle jest automatyczne.

Lodówka
Pokarm żaden się nie psuje,
Gdy go ona przechowuje.
Zimna nawet w ciepłym lecie.
Co to zatem? Odgadniecie?

Radio
Z telewizją konkuruje,
Dźwięki tylko emituje.
Muzyka w nim często leci.
Co to jest? Powiedzcie dzieci?

Czajnik
Bezprzewodowy być może,
Wodę podgrzać ci pomoże.
Gwizdkiem wtedy alarmuje,
Gdy się woda zagotuje.

Suszarka
Podłącz ją do prądu – wietrzyk będzie wiał.
Wysuszysz nią wszystko to, co będziesz chciał.
Często po kąpieli pewnie jej używasz.
Co takiego, powiedz, zagadka ta skrywa?

Krajalnica
W wielu sklepach się znajduje,
Ciężką pracę wykonuje.
Chleb, wędlinkę oraz serki
Ona kroi ci w plasterki.
Ostrą ma też bardzo tarczę,
Więc uważaj na swe palce.
  

"Dźwięki domu" - zagadki słuchowe. 

Rozpoznaj co to za dźwięki?


4-latki
Praca z KP1.32  
Dzieci kolorują koła pod ilustracjami przedstawiającymi zimowe ubrania w zależności od liczby sylab.


5-latki
Praca z ZG28 – kodowanie, przeliczanie, rozwój percepcji wzrokowej oraz umiejętności grafomotorycznych. 
Dzieci rysują po śladzie urządzenia elektryczne, przeliczają je i rysują odpowiednią liczbę kresek. Następnie rysują szlaczek po śladzie. 

„Urządzenia elektryczne dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna; czytanie znaczków – symboli do prania, prasowania, suszenia itp. 

Rodzic przygotowuje worek, umieszcza w nim: trzepaczkę, sitko do przecierania, nieelektryczną wyciskarkę do soku z cytryny, młynek do pieprzu szczoteczkę do zębów, małą szczotkę, tzw. zmiotkę itd. Dzieci losują bez patrzenia wybrany przedmiot, próbują rozpoznać, co trzymają w dłoniach. Po wyciągnięciu z worka podają nazwę danej rzeczy, jej zastosowanie oraz sposób działania. Następnie rodzic pokazuje zdjęcia urządzeń elektrycznych lub znajdujących się w domu które zastępują dzisiaj dawniejsze urządzenia: blender, mikser, sokowirówka,  itp.  

W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz