03.12.20 r. (czwartek)
Temat dnia: Urządzenia elektryczne w domu.
Ćwiczenia z Lulisią i Lulitulisiami:
„Urządzenia elektryczne” – rozwiązywanie zagadek A. Maćkowiaka; poznawanie urządzeń elektrycznych, ćwiczenie analizy słuchowej.
Rodzic czyta zagadki, dzieci podają rozwiązania. Dzielą wyrazy na sylaby z pomocą gestodźwięków (klaskanie, tupanie itp.), podają liczbę sylab w wyrazie. Młodsze dzieci tylko dzielą na sylaby, bez ich przeliczania. Starsze mogą wymienić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach. Na zakończenie rodzic pyta: Co łączy te przedmioty, co jest wspólnego dla nich? Dzieci udzielają odpowiedzi, dochodzą do wniosku, że aby te rzeczy działały i można było z nich korzystać, potrzebny jest prąd.
Telewizor
Popularne urządzenie.
Ja się przed nim często lenię,
A wy bajki oglądacie.
Pewnie już odpowiedź znacie.
Pralka
Kiedy brudne masz ubranie,
Z jej pomocą zrobisz pranie.
Urządzenie to praktyczne,
Zwykle jest automatyczne.
Lodówka
Pokarm żaden się nie psuje,
Gdy go ona przechowuje.
Zimna nawet w ciepłym lecie.
Co to zatem? Odgadniecie?
Radio
Z telewizją konkuruje,
Dźwięki tylko emituje.
Muzyka w nim często leci.
Co to jest? Powiedzcie dzieci?
Czajnik
Bezprzewodowy być może,
Wodę podgrzać ci pomoże.
Gwizdkiem wtedy alarmuje,
Gdy się woda zagotuje.
Bezprzewodowy być może,
Wodę podgrzać ci pomoże.
Gwizdkiem wtedy alarmuje,
Gdy się woda zagotuje.
Suszarka
Podłącz ją do prądu – wietrzyk będzie wiał.
Wysuszysz nią wszystko to, co będziesz chciał.
Często po kąpieli pewnie jej używasz.
Co takiego, powiedz, zagadka ta skrywa?
Podłącz ją do prądu – wietrzyk będzie wiał.
Wysuszysz nią wszystko to, co będziesz chciał.
Często po kąpieli pewnie jej używasz.
Co takiego, powiedz, zagadka ta skrywa?
Krajalnica
W wielu sklepach się znajduje,
Ciężką pracę wykonuje.
Chleb, wędlinkę oraz serki
Ona kroi ci w plasterki.
Ostrą ma też bardzo tarczę,
Więc uważaj na swe palce.
W wielu sklepach się znajduje,
Ciężką pracę wykonuje.
Chleb, wędlinkę oraz serki
Ona kroi ci w plasterki.
Ostrą ma też bardzo tarczę,
Więc uważaj na swe palce.
"Dźwięki domu" - zagadki słuchowe.
Rozpoznaj co to za dźwięki?
4-latki
Praca z KP1.32
Dzieci kolorują koła pod ilustracjami przedstawiającymi zimowe ubrania w zależności od liczby sylab.
5-latki
Praca z ZG28 – kodowanie, przeliczanie, rozwój percepcji wzrokowej oraz umiejętności grafomotorycznych.
Dzieci rysują po śladzie urządzenia elektryczne, przeliczają je i rysują odpowiednią liczbę kresek. Następnie rysują szlaczek po śladzie.
„Urządzenia elektryczne dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna; czytanie znaczków – symboli do prania, prasowania, suszenia itp.
Rodzic przygotowuje worek, umieszcza w nim: trzepaczkę, sitko do przecierania, nieelektryczną wyciskarkę do soku z cytryny, młynek do pieprzu szczoteczkę do zębów, małą szczotkę, tzw. zmiotkę itd. Dzieci losują bez patrzenia wybrany przedmiot, próbują rozpoznać, co trzymają w dłoniach. Po wyciągnięciu z worka podają nazwę danej rzeczy, jej zastosowanie oraz sposób działania. Następnie rodzic pokazuje zdjęcia urządzeń elektrycznych lub znajdujących się w domu które zastępują dzisiaj dawniejsze urządzenia: blender, mikser, sokowirówka, itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz