czwartek, 17 grudnia 2020

Temat dnia: Przedszkolny teatrzyk.

 Data: 18.12.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Przedszkolny teatrzyk.

Świąteczna rozgrzewka:


Zestaw ćwiczeń porannych nr 8:

– „Gwiazdka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci otrzymują butelki. Swobodnie poruszają się po sali. Na sygnał i hasło Rodzica: Gwiazdka! – zatrzymują się w miejscu, we wspięciu na palcach unoszą rękę z butelką i machają nią. Przy powtórzeniu następuje zmiana ręki.
– „Owieczki i pasterze” – zabawa z elementem czworakowania. R. dzieli dzieci/domowników na dwa zespoły: pasterzy i owieczki. Dzieci-pasterze otrzymują 2 butelki i uderzają nimi o siebie, naśladując dzwoneczki. Dzieci-owieczki na czworakach idą za pasterzami. Na sygnał i hasło R. dzieci zamieniają się rolami.           

 – „Kolędnicy – muzycy” – zabawa bieżna. Dzieci otrzymują butelki. Poruszają się z nimi swobodnie po sali. Na sygnał i hasło R.: Kolędnicy – muzycy! – dzieci zatrzymują się i naśladują grę z wykorzystaniem butelki jako instrumentu (skrzypce, fujarka, gitara, puzon itp. – według pomysłów dzieci).                                                

– „Aniołki” – zabawa z wymachem rąk. R. wyznacza dziecko-aniołka, daje mu do ręki butelkę i wskazuje miejsce, z którego będzie się przyglądało dzieciom. Pozostałe dzieci/domownicy swobodnie poruszają się po pokoju. Na sygnał i hasło R.: Aniołki! – dzieci zatrzymują się, stoją w jednym miejscu. W tym czasie dziecko-anioł maszeruje między pozostałymi dziećmi i butelką dotyka je. Kogo dotknie, ten kładzie się na podłodze i rękoma oraz nogami wykonuje wymachy na boki, naśladując popularnego aniołka (niektórzy mówią: orzełka).                                

 – Ćwiczenie uspokajające – marsz z butelkami na głowie tak, by nie spadły.

„Moja ulubiona opowieść świąteczna”  rysowanie kredkami; tworzenie książeczki.

Dzieci przygotowuje kartki, kredki i tworzą książkę, rysują na jej kartkach swoją ulubioną opowieść świąteczną lub bajkę. Po wykonaniu prac dzieci prezentują swoją książeczkę i opowiadają, co narysowały. 

Robimy kukiełki, pacynki…” – praca plastyczno-techniczna.

Rodzic organizuje potrzebne materiały do wykonania kukiełek, np. drewniane łyżki, skarpety, tekturę, warzywa, patyczki, klej, kredki.  Wskazują, w jaki sposób można wykonać kukiełkę, co i w jakiej kolejności trzeba zrobić. Wspólnie ustalają zasady pracy i zachowania bezpieczeństwa, w tym utrzymania ładu i porządku w miejscu pracy i po jej zakończeniu. 


„Kurtyna!” – zabawa ruchowa. 

Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju. Na sygnał i hasło Rodzica: Kurtyna! – wszyscy zatrzymują się i przyjmują pozę charakterystyczną dla wybranej przez siebie postaci, np. ludzi lub zwierząt.

„Efekty specjalne” – zabawy badawcze. 

Rodzic informuje, iż w teatrze wykorzystywane są różne efekty specjalne, np. dym, sztuczny śnieg. Proponuje wykonanie sztucznego śniegu: przygotowuje kilka opakowań sody oczyszczonej oraz pianki do golenia. Dzieci mieszają składniki do momentu uzyskania efektu śniegu, bawią się, próbują ulepić bałwana. 


Następnie Rodzic proponuje inną zabawę – eksperyment: wulkan. Do tego eksperymentu potrzebna będzie miska, wysokie naczynie, woda, ocet i soda oczyszczona.



„Filharmonia i opera” – słuchanie muzyki.

Dzieci oglądają film. Dzieci próbują zapamiętać nazwy tych miejsc oraz ich cechy charakterystyczne i ich znaczenie, porównują z teatrem. Ustalają wspólnie, że muzyka jest wspólnym elementem każdego przedstawienia teatralnego. R. odtwarza nagranie. Dzieci omawiają elementy muzyczne utworu (tempo, dynamikę nastrój itd.), podają propozycję, do jakiego przedstawienia (o jakiej tematyce) można byłoby wykorzystać tę muzykę. 


„W kabarecie!” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. 

Rodzic ustala z dziećmi, co to jest kabaret. 

Kabaret – forma sztuki widowiskowej, mająca charakter zazwyczaj satyryczny. Widowiska kabaretowe tworzone są przez kilkuosobowe grupy artystów. Zazwyczaj są to grupy stałe. Ekspresja sztuki w przypadku kabaretu polega na prezentowaniu krótkich form, skeczy.

Rodzic proponuje zabawę. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju, na sygnał i hasło  Rodzica: Kabaret! – zatrzymują się, dobierają się w pary, jedno dziecko z pary przybiera śmieszną pozycję według własnego pomysłu, drugie naśladuje je, oboje się głośno śmieją z siebie.

Do obejrzenia: "Legenda o choince":




W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


Z niektórymi z Was wiemy, że już się nie spotkamy w tym roku, dlatego pragniemy Wam Kochane dzieci i drodzy rodzice złożyć najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku 2021.

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice;
Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru 
przyniesie Wam spokój i radość.
Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia
żyje własnym pięknem,
a Nowy Rok obdaruje Was pomyślnością i szczęściem,
Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia!
A Wam drogie dzieci życzymy dużo 
śniegu i prezentów pod choinką!
Życzą Pani Karolina i Pani Ewa❤



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz