czwartek, 23 kwietnia 2020

24.04.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Co zrobię dla Ziemi?


„Co powiedziałyby zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.



Dziecko wyobraża sobie, że jest zwierzęciem, np. zającem, sarną itd. i mieszka w pięknym lesie. Zamyka na chwilę oczy, po chwili otwiera i mówi, co by powiedziały zwierzęta, gdyby mieszkały w takim lesie. Następnie wyobraża sobie, że mieszka w lesie zniszczonym (połamane rośliny, brudne rzeki i jeziora, wszędzie śmieci). Zamyka na chwilę oczy, po chwili otwiera i mówi to, co powiedziałoby zwierzę, gdyby mieszkało w takim lesie. Rodzic pyta dziecko: Co możemy zrobić, by wszystkie zwierzęta były zdrowe i szczęśliwe?



„Wyścigi dżdżownic” – zabawa ruchowa z elementem pełzania.
Dziecko kładzie się na brzuchu wzdłuż jednej linii. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze dotarcie do wyznaczonej linii, pełznąc jak dżdżownica – dziecko leży na brzuchu, przedramiona oparte o podłogę, podnosi biodra do góry i opuszcza je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.
  



„Co zrobię dla Ziemi?” – gra dydaktyczna.


Rodzic układa na podłodze kartki A4 z numerami od 1 do 20 (przy numerze 20 leży ilustracja przedstawiająca piękny las oraz kartka z napisem META). Przed kartką z numerem 1 rodzic ustawia pionki – dwa kręgle (np. dla dwóch uczestników) – oraz kładzie kartkę z napisem START. Każdy uczestnik ma inny kolor pionka. Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20. Dziecko rzuca kostką, staje na określonym polu. Każde pole od 1 do 20 ma przypisane znaczenie. Jeśli jest ono dobre dla środowiska, uczestnik przesuwa się o kilka pól do przodu, a jeśli złe – cofa się.


Znaczenie kolejnych pól:

1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
3. Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola.
5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola.
7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole.
9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola.
11. Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
12. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
13. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola.
14. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
15. Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
16. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola.
17. Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom.
Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
 

18. Do przedszkola przychodzicie z rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
19. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole.
20. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie!
  


Zwycięzcę nagradzamy oklaskami!

„Pomogę Michałowi segregować śmieci”– praca z KP2.29 - 4-latki  

4-latki 

Podziel nazwy obrazków na sylaby, narysuj w okienkach tyle kresek ile jest sylab, jak masz ochotę możesz pokolorować obrazki.


5-latki, karta do druku:


5-latki

„Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie grafemów liczb. Dziecko otrzymuje kilka znaczników, np. kartoników w tym samym kolorze, kamyczków, klocków. Rodzic wymienia jakąś liczbę, której dziecko ma poszukać i ją zakryć. Zadanie można urozmaicić: Rodzic podaje liczbę, a dziecko jak najszybciej zakrywa wszystkie takie liczby na planszy i liczy, ile ich znalazło. 

„Czy wiem, jak chronić moją planetę?” – quiz ekologiczny.

Dziecko odpowiada na pytania:

1.
Co robimy, by oszczędzać wodę?
2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?
3. Kiedy należy dokarmiać ptaki?
4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?

Zadania:

1. Posegreguj śmieci i umieść je przy odpowiednich symbolach.



Rodzic przygotowuje następujące przedmioty: kartka, pudełko, słoik, butelka, skórka banana, jabłko, plastikowy klocek, spodek.

2. Zaśpiewaj piosenkę "Wielkie sprzątanie", przynajmniej jedną zwrotkę.

3. Poprowadź stopą rolkę papieru toaletowego z wyznaczonego miejsca do środka np. miski. 
Możesz rywalizować np. z rodzeństwem. Za każde poprawnie wykonane zadanie należy się punkt. Wygrywa osoba, która ma więcej punktów. Nagradzamy ją brawami. Wszystkim należą się gratulacje!

„Ziemia, powietrze, ogień” – zabawa ruchowa.

Dziecko biega swobodnie po pokoju w rytm bębenka. Na hasło rodzica: Ziemia – dziecko kładzie się na plecach na dywanie, nogi i ręce wyprostowane. Na hasło: Powietrze – klęczy, kołysząc się na boki z wysoko podniesionymi rękami. Na hasło: Ogień – staje nieruchomo z szeroko rozstawionymi rękami i nogami.  

Poproś rodzica, aby przeczytał Tobie ulubioną bajkę.

W ciągu całego dnia pamiętaj o higienie rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

W dowolnym momencie dnia wybierz z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.


Udanego i pogodnego weekendu!!! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz