Temat dnia: Jaki to instrument?
Drodzy rodzice, dzisiaj (poniedziałek) w godzinach od 9.00 do 12.00 będzie można jeszcze zakupić zdjęcia portretowe dzieci. Cena za jedno zdjęcie (format A3) 12 zł.
„Nad przepaścią” – zabawa z elementami równowagi.
Rodzic rozkłada dwie skakanki wzdłuż pokoju. Mówi dziecku: To lina, pod nią jest przepaść. Dziecko z wyciągniętymi na boki rękoma idzie po skakankach jak po linie (stopa za stopą).
Zatańcz: "Chocolate choco choco"
„Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dziecka, KP2.35 oraz dźwięków z nagrania.
Rodzic mówi: Dzisiaj będziemy rozmawiać o instrumentach. Jakie
instrumenty muzyczne znasz? Dziecko wskazuje na ilustracji instrumenty i podaje ich nazwy, które zna, potem słucha dźwięków instrumentów i również odgaduje np. na początku z zamkniętymi oczami, potem otwiera, żeby zobaczyć jak wygląda instrument. Rodzic podaje nazwy pozostałych instrumentów, których dziecko nie wymieniło w czasie rozmowy.
instrumenty muzyczne znasz? Dziecko wskazuje na ilustracji instrumenty i podaje ich nazwy, które zna, potem słucha dźwięków instrumentów i również odgaduje np. na początku z zamkniętymi oczami, potem otwiera, żeby zobaczyć jak wygląda instrument. Rodzic podaje nazwy pozostałych instrumentów, których dziecko nie wymieniło w czasie rozmowy.
„Dawne instrumenty” – Rodzic opowiada dziecku, że jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny.
Dziecko siada do biurka i wykonuje KP2.35 i dodatkową kartę pracy, jak ma możliwość wydrukowania (4-latki).
„Pradawny rytm” – praca z KP4.14a, ćw. 1 (5-latki), odczytywanie i kontynuowanie rytmów.
„Z jakiej rodziny?” – wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, praca z KP4.14a, ćw.2 (5-latki)
„Ile nutek?” – praca z KP4.14b (5-latki), analiza słuchowa nazw instrumentów, doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej, przeliczanie.
"Jestem muzykantem konszabelantem" - naśladowanie dźwięków instrumentów przy piosence. Spróbuj zaśpiewać, powtarzając słowa i naśladować instrumenty.
"Jestem muzykantem konszabelantem"
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
„Czasem słońce czasem deszcz” – opowiadanie Pani Muzyki
(K. Szczerbakowska-Biniszewska)
(K. Szczerbakowska-Biniszewska)
Rodzic czyta dziecku tekst:
Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka – Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.
Po przeczytaniu tekstu rodzic zadaje dziecku pytania: Jak nazywa się miejsce, o którym czytałam/em? Dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi? Kto odwiedził Krainę Muzyki? Jak dziś jest w Krainie Muzyki? Rodzic tłumaczy dziecku, że w Krainie Muzyki smutek nazywa się moll, a wesołość – dur.
Po przeczytaniu tekstu rodzic zadaje dziecku pytania: Jak nazywa się miejsce, o którym czytałam/em? Dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi? Kto odwiedził Krainę Muzyki? Jak dziś jest w Krainie Muzyki? Rodzic tłumaczy dziecku, że w Krainie Muzyki smutek nazywa się moll, a wesołość – dur.
"Clap clap song" - zagraj na dostępnych instrumentach albo np. użyj plastikowej łyżki i uderzaj nią w plastikową pokrywkę albo pudełko plastikowe
„Masaż” – Rodzic siedzi za dzieckiem i wykonują masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami, potem następuje zamiana ról.
Dla chętnych:
Idą słonie, potem konie, panieneczki na szpileczkach z gryzącymi pieseczkami, świeci słonko, płynie rzeczka, pada deszczyk, czujesz dreszczyk? | Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi. Uderzają delikatnie piąstkami. Stukają palcami wskazującymi. Delikatnie szczypią. Dłońmi zataczają koła. Rysują linię. Stukają wszystkimi palcami. Łaskoczą. |
Wysłuchaj fragmentu koncertu światowej sławy kompozytora i dyrygenta Ennio Morricone. Odpowiedz na pytania: Kto kieruje orkiestrą, jak ma grać? (dyrygent) Co trzyma w ręce dyrygent? (pałeczka dyrygenta - batuta) Kto oprócz orkiestry występował na scenie? (chór, solistka) Za pomocą czego zapisuje się muzykę? (nuty) Czy na scenie było dużo instrumentów, czy mało? (dużo) Jakie instrumenty udało się Tobie rozpoznać?
W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk i grzecznym zachowaniu i stosowaniu zwrotów grzecznościowych.
W dowolnym momencie dnia Wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy udanego dnia! Pani Justyna i Pani Ewa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz