środa, 13 maja 2020

14.05.2020 r. (czwartek)


Temat dnia: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości.

Poranna rozgrzewka - "Minions":



„Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości!” – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania. 

Zabawy umuzykalniające.

– Poruszanie się do rytmu granego przez rodzica  np. na bębenku: marsz, podskoki, bieg. Swobodne poruszanie się dziecka do muzyki.

Ćwiczenia oddechowe „Co to za dźwięk?”.
Rodzic. na wydechu wydaje różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Dziecko powtarza i odgaduje co to za dźwięk. Np.
fffffffffffffffff (wiatr), wwwwwww (duży owad – bąk, trzmiel), ssssssss (wąż, gąska), zzzzzzz (mucha, komar), szszsz ( szum morza), żżżżżżżż (dźwięk wydawany przez piłę podczas pracy). 

- Zabawa muzyczna z obuwiem:


- Hymn krainy muzyki -  śpiewanie utworu i taniec do utworu.


Hymn krainy muzyki sł i muz. Aleksandra Chmielewska i Karolina Szczerbakowska- Biniszewska
Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło.
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło!
(obrót z rękoma na biodrach)
(kręcenie palcem wskazującym)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy,
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy.
(szybki bieg w miejscu)
(powoli kroczymy)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: (naśladujemy grę na trąbce ,flecie,
fortepianie)
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Lecz, żeby na instrumentach grać,
Trzeba się na muzyce znać,
(rozkładamy ręce)
Rozumieć cały nutowy świat
Ty rozumiesz?
On rozumie?
Bo ja TAK!
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica,
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce!
(kreślimy koło w powietrzu)
(pokazujemy na kolegów)
(pokazujemy na siebie)
(kręcimy palcem wskazującym)
(krzyżujemy ręce jak do objęcia się)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)  

- Zagraj na dowolnym instrumencie rytmicznie do piosenki, możesz zagrać na instrumencie, który wczoraj wykonałaś/eś.

Mazurek Dąbrowskiego – utrwalenie hymnu.

Rodzic pyta: Jak się nazywa najważniejsza pieśń w danym kraju? Grana i śpiewana między innymi przed meczami, na ważnych państwowych uroczystościach. Jeśli dziecko nie wie, rodzic mówi: hymn. Rodzic tłumaczy dziecku: Ze względu na szacunek dla kraju, w czasie słuchania i śpiewania hymnu należy zachowywać się w odpowiedni sposób. Czy wiesz jak? Dziecko podają swoje pomysły. Rodzic nakierowuje dziecko tak, aby móc mu powiedzieć o zdjęciu nakrycia głowy, staniu na baczność, nierozmawianiu. Dziecko wstaje i pokazują prawidłową postawę. Rodzic śpiewa z dzieckiem hymn lub włącza nagranie, dziecko zachowuje się w odpowiedni sposób. 


Praca z kartami pracy (4-latki):


Dla chętnych:



 Wprowadzenie litery "h, H"  (5-latki)

- zapoznanie z obrazem graficznym litery "H,h",

- podzielenie wyrazu hamak na sylaby, głoski, przeliczenie liczby sylab i głosek

- wymyślanie innych wyrazów rozpoczynających się głoską "h, H", np. hak, huśtawka, hełm, Heniek, Hania, Halina

- wykonanie kart pracy: KP4.17a i 17 b,





Praca z W.10 – pokaz nowej litery drukowanej, analiza pokazywanej litery i jej elementów, wodzenie palcem po małej i wielkiej literze, ozdobienie szablonu litery dowolnym materiałem

Zabawa z W.20a – rozpoznanie nowej litery wśród innych liter

Gra w dobble – zabawa z W.50–52

Wersja 1: Zabawa w parach lub w małych grupach. Dwie osoby rozdają między siebie wszystkie karty. Jedną kartę należy położyć na środku stolika. Na sygnał rodzica każdy z graczy patrzy na swoją pierwszą kartę i szuka wspólnej litery z kartą, która leży na środku. Głośno podaje nazwę litery i szybko kładzie kartę na stole, przykrywając tę, która już na nim leży. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólną literę z nową kartą. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.  

Wersja 2: Gra w parach na zasadzie gry w wojnę. Wszystkie karty należy rozdać dwóm osobom. Na sygnał gracze wykładają na środek po jednej karcie i szybko szukają wspólnej litery dla tych dwóch kart. Osoba, która pierwsza głośno poda nazwę takiej litery, zabiera karty ze środka. Wygrywa ten, kto zbierze wszystkie karty (lub kto ma ich najwięcej w momencie przerwania gry przez rodzica).  

„Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54, utrwalenie aspektu porządkowego liczby. Rodzic układa trzyelementowy wzór. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiego samego wzoru i kontynuowanie go. Rodzic zadaje pytania: Jaki kolor ma 4 / 8 / 7 element z kolei? 



W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania.
Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie i na podwórku.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.


Dużo uśmiechu przez cały dzień! Pozdrawiamy! Pani Justyna    i Pani Ewa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz