niedziela, 17 maja 2020

18.05.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Co mnie cieszy?

Dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzeów

Powspominajmy:




Ćwiczenia z piłką w domu:



Zgadywanki jako wprowadzenie do tematu - należy zapisać rozwiązanie każdej zagadki, rozwiązaniem będzie wyraz "emocje". Dzieci rozwiązują zgadywanki. Rodzic zapisuje na kartce od bloku wielkimi drukowanymi literami rozwiązania jedno pod drugim, 5-latki próbują zaznaczyć kolorem wskazane litery, 4-latki z pomocą rodzica. Z pomocą rodzica dzieci odczytują hasło. 

1. Służy do mierzenia czasu (ZEGAR)- zaznacz literę "E"
2. Budynek w którym mieszkamy (DOM) - zaznacz literę "M"
3. Żółty owad w czarne paski (OSA)- zaznacz literę "O"
4. Następuje po dniu (NOC) - zaznacz literę "C"
5. Polska to nasz... (KRAJ) - zaznacz literę "J"
6. Kolorowe do rysowania (KREDKI)- zaznacz literę "E"

„Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna
Rodzic przypomina nazwy uczuć, pokazując znaki. Dziecko  patrzy na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony (pokazuje miny).



Co mnie cieszy? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie kart pracy i doświadczeń dziecka.

Praca z kartami pracy:


 KP2.37 (4-latki)



KP4.19a i b (5-latki)






Po wykonaniu pracy dziecko opowiada, jakie sytuacje wywołują w nim uczucie radości. 

„Moje emocje” – malowanie farbami przy Sonacie Księżycowej  L. van Beethovena (pędzlem lub palcami). Po zakończeniu pracy rodzic ogląda obraz i na jego podstawie zgaduje, jaki nastrój dzisiaj towarzyszył dziecku.


Gra „Dobble literowe” – z wykorzystaniem W.50–52 (5-latki)

Warsztaty przyrodnicze w ogrodzie lub w parku.

Zadania do wykonania:

– dziecko podchodzi do drzewa: staje, opierając się plecami o pień – dziecko stoi przodem do drzewa, unosi głowę (ogląda koronę), obejmuje pień, zamyka oczy, przesuwa palcami po pniu, wącha korę.
– podchodzi do krzewu: dominującą dłonią przesuwa wzdłuż gałązki, nachyla się i dokładnie ogląda listki.
– siada na trawie – obiema otwartymi dłońmi przesuwa po górnej części źdźbeł trawy, kładzie się, zamyka oczy, dotyka dłońmi ziemi, słucha dolatujących dźwięków.

Rodzic zadaje pytanie: Jak się czujesz po zajęciach przyrodniczych?  


W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania.
Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.



Udanego tygodnia! Dużo zdrówka kochani! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz