wtorek, 12 maja 2020

13.05.2020 r. (środa)

Temat dnia: Robimy instrumenty.

Poranna rozgrzewka z DJ BoBo:

https://www.youtube.com/watch?v=l8CYaOV2uIE

„Co już umiem zaśpiewać?” – utrwalenie  piosenki "Jestem muzykantem konszabelantem".




„Robimy instrumenty” – wykonanie gitary np. z pudełka po chusteczkach higienicznych.


lub grzechotki


„Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5–7 sekund dziecko otwiera oczy. Rodzic pyta: Co słyszałaś/eś, kiedy w pokoju była cisza? 

Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.

Muzyka to coś wspaniałego – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

Muzyka to coś wspaniałego 
Dominika Niemiec

Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.


Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Jak myślisz, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka? 

„Posłuchaj...” – zabawa słuchowa.

Rodzic zaprasza dziecko do posłuchania fragmentów różnych utworów muzycznych. Po odtworzeniu każdego fragmentu rodzic pyta dziecko o jego wrażenia: Czy muzyka się Tobie podobała?      Z czym się Tobie  kojarzyła? Jakie uczucia może wzbudzać?

np.



Praca z kartą pracy:

Praca z KP4.16b (5-latki) – zabawa matematyczna doskonaląca przeliczanie i spostrzeganie. 



Praca z KP4.16a (5-latki) – narysuj gitarę po śladzie oburącz.



Chętne 4-latki, które mają możliwość wydruku: 
Narysuj instrumenty po śladzie, policz ile ich jest, jak masz ochotę możesz je pokolorować.


"Hymn krainy muzyki" - wysłuchaj piosenkę i spróbuj się jej nauczyć oraz zatańczyć.

Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło.
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło!
(obrót z rękoma na biodrach)
(kręcenie palcem wskazującym)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy,
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy.
(szybki bieg w miejscu)
(powoli kroczymy)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: (naśladujemy grę na trąbce ,flecie,
fortepianie)
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Lecz, żeby na instrumentach grać,
Trzeba się na muzyce znać,
(rozkładamy ręce)

Rozumieć cały nutowy świat
Ty rozumiesz?
On rozumie?
Bo ja TAK!
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica,
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce!
(kreślimy koło w powietrzu)
(pokazujemy na kolegów)
(pokazujemy na siebie)
(kręcimy palcem wskazującym)
(krzyżujemy ręce jak do objęcia się)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)


W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania.
Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie i na podwórku.



W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.


Powodzenia w wykonywaniu zadań! Dużo zdrówka! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz