wtorek, 26 maja 2020

27.05.2020 r. (środa)

Temat dnia: Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?

Poranna rozgrzewka: "Tańcz, tańcz, tańcz":

https://www.youtube.com/watch?v=CYvrLNNRtTc


„Halo, słyszysz mnie?” – wykonanie telefonów z kubeczków, nawiązanie dialogu.


Odpowiedz na pytania: Czy masz rodzeństwo? Czy masz siostrę? Czy masz brata? W co lubisz bawić się ze swoim rodzeństwem? 

Dzisiaj zrobisz telefon, którym będziesz mogła/mógł się świetnie bawić ze swoim rodzeństwem lub kolegami i koleżankami.



Mamy 2 kubeczki, w kubeczkach rodzice pomagają zrobić otwory. Przewlekamy przez nie sznurek (około 3–4 m) i próbujemy zrobić na jego końcach supły w taki sposób, aby sznurek nie wypadał z kubeczków.

Prowadzimy dialog z rodzeństwem lub rodzicem wg schematu: powitanie, przedstawienie się, zapytanie o pogodę, pożegnanie.




„Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?” – rozmowa na temat relacji dzieci z ich rodzeństwem.Przyjrzyjcie się ilustracji. To jest rodzina.




Jak myślisz, kto to jest? (Rodzic pokazuje mężczyznę na ilustracji) Dlaczego tak myślisz? A to kto? (Rodzic pokazuje kobietę na ilustracji) Dlaczego tak myślisz? Jak myślisz, kim są te dzieci? Jak masz rodzeństwo, opowiedz o nim.

„Piknik” – praca z KP2.39 (4-latki).
Dziecko opowiada o tym, czy było kiedyś na pikniku oraz co można na niego zabrać. Następnie wykonuje polecenia z KP2.39.


Utrwalenie piosenki: Dziękuję mamo! Dziękuję tato!


1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
jak się zachowywać
jak zwracać się do ludzi.
Ja mogę na Was liczyć,
wiem że mi pomożecie
najlepszych mam rodziców
na całym wielkim świecie.


Ref:
Dziękuje mamo, dziękuje tato
za każdą zimę, za każde lato
dziękuje mamo, dziękuje tato
za to że macie dla mnie czas
bardzo kocham Was!

2. A najpiękniejsze chwilę
są kiedy mnie tulicie
dajecie mi buziaki
idziemy tak przez życie
co mogę dla Was zrobić?
jak mogę się odwdzięczyć?
jesteście w moim sercu
będziecie w mej pamięci

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….


W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.



Miłej zabawy z rodzicami i rodzeństwem! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz