środa, 27 maja 2020

28.05.2020 r. (czwartek)

Temat dnia: Kocham Cię Mamo! Kocham Cię Tato!


🍭🍬🌷Kochane dzieci i drodzy rodzice. 👫😍

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka Rada Rodziców naszego przedszkola przygotowała upominki dla każdego dziecka. Prosimy rodziców o odbiór z przedszkola w poniedziałek tj. 1 czerwca w godzinach od 9:00 do 12:00. Pozdrawiamy.

Poranna gimnastyka, zatańcz z dziećmi:

https://www.youtube.com/watch?v=VHNiIfA7uEU


„Co robimy razem?” – rozmowa na temat sposobów spędzania czasu z rodziną na podstawie doświadczeń dzieci.

Dziecko opowiada, jak spędza czas z rodziną. Odpowiada na pytanie: Czy byłaś/eś kiedyś z rodzicami na biwaku i spałaś/eś pod namiotem?

„Na biwaku” – praca z KP2.40 (4-latki).
Rozmowa na temat ilustracji, wycinanie namiotu z papieru kolorowego i naklejanie go.  



Blok zajęć o emocjach – miłość. 

„Kocham mamę i tatę” – rozmowa.  

Odpowiedz na pytania: Jakie to jest uczucie? Za co kochasz rodziców? Czy rodzice odwzajemniają twoją miłość?  

„Kocham Cię, Mamo! Kocham Cię, Tato!” – praca plastyczna wykonana farbami plakatowymi.

Zamknij oczy i wyobraź sobie kolory, które kojarzą się tobie ze słowem: mama. Co widzisz? Jeden kolor? A może jest ich wiele? Czy to są plamy, kolorowe kreski, a może jakieś kształty? Teraz  zobacz, czy w twojej wyobraźni pojawiły się nowe kolory lub kształty, gdy usłyszysz słowo: tata. Co teraz widzisz? Zapamiętaj ten obraz. Otwórz oczy i za pomocą farb spróbuj namalować to, co sobie wyobraziłaś/eś. Namaluj to farbami na kartce.

„Moja rodzina” – doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczb. Poszerzanie słownika o nazwy członków rodziny. Uwrażliwianie dzieci na sytuację innych osób.

Odpowiedz na pytania: 
Ilu członków liczy twoja najbliższa rodzina? Dziecko z pomocą rodzica zapisuje odpowiednią liczbę na kartce. 

Rodzic przeprowadza z dzieckiem rozmowę o osobach, które wchodzą w skład ich najbliższej rodziny. Zwraca uwagę, że nie wszystkie dzieci muszą mieć i tatę, i mamę, niektóre są wychowywane tylko przez jednego rodzica albo przez dziadków. Mówi dziecku także o rodzinach patchworkowych, w których rodzice mają nowych partnerów. Dziecko powinno czuć, że żaden model rodziny nie jest gorszy od innych, że w każdej mogą panować ciepło i miłość.  

Praca z KP4.24a (5-latki) – doskonalenie umiejętności grafomotorycznych i przeliczania. 


„Zdrobnienia i zgrubienia” – zabawa językowa. Szukanie zdrobnień i zgrubień słów mama, tata.  

Utrwalenie piosenki "Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!



1.Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,
jak się zachowywać
jak zwracać się do ludzi.
Ja mogę na Was liczyć,
wiem że mi pomożecie
najlepszych mam rodziców
na całym wielkim świecie.

Ref:
Dziękuje mamo, dziękuje tato
za każdą zimę, za każde lato
dziękuje mamo, dziękuje tato
za to że macie dla mnie czas
bardzo kocham Was!

2. A najpiękniejsze chwilę
są kiedy mnie tulicie
dajecie mi buziaki
idziemy tak przez życie
co mogę dla Was zrobić?
jak mogę się odwdzięczyć?
jesteście w moim sercu
będziecie w mej pamięci

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….

W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.




Słonecznego dnia! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz