wtorek, 19 maja 2020

20.05.2020 r. (środa)

Temat dnia: Ciemność jest niezwykła!

Ćwiczenia ruchowe:


- „Celne rzuty” – zabawa z elementami rzutu.

Dziecko rzuca piłeczkami plastikowymi lub poduszkami do obręczy. Liczy ile miało celnych rzutów.

– „Figurki” – dziecko biega po sali w rytm utworu "Bolero" Maurice’a Ravela. Po zatrzymaniu nagrania rodzic mówi: Figurki, figurki zamieńcie się w... - tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Zadaniem dziecka jest przybranie wymyślonej pozy i zastygnięcie w bezruchu na kilka sekund. 

„Skręt w prawo i w lewo” – dziecko siada  z rodzicem tyłem do siebie, dotykając się plecami. Na sygnał rodzica wykonują równocześnie obrót w prawo, klaszcząc w swoje dłonie, a następnie w lewo. Próbują wstać, cały czas opierając się wzajemnie o swoje plecy.  


„Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny "Ciemnego pokoju nie trzeba się bać". Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat ciemności i lęków z nią związanych. Następnie rodzic czyta wiersz.



Ciemnego pokoju nie trzeba się bać  
Ewa Szelburg-Zarembina


Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?



Rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co Ty widzisz, gdy jesteś w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chciałabyś/łbyś zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?  



„Straszydło” – praca z W.49 (4-latki).
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, czego się boi, co mu pomaga przezwyciężyć strach. Wspólnie z rodzicem wymyślają, jak może wyglądać strach. Po rozmowie dziecko siadają przy stole, wypycha sylwetkę „straszydła” z
W.49, ozdabia ją plasteliną, kolorowym papierem i krepiną. Po wykonaniu pracy dziecko kończy zdanie: Moje Straszydło jest straszne, bo… 





„Tańczące Straszydła” – zabawa muzyczna.  

Zatańcz ze "straszydłem" do swojej ulubionej muzyki. Potem możesz wykonać z klocków pokój dla swojego "straszydła".

„Przedszkolne emocje” – praca z KP4.20b, rozpoznawanie emocji innych na podstawie opowieści i ilustracji, dostrzeganie związków przyczynowo–skutkowych. Rodzic opowiada historyjkę na podstawie ilustracji z KP4.20b, w każdym przypadku wypowiada zdanie: Wtedy czuła…. Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania nazwą emocji. Następnie dzieci dopasowują buźki z emocjami do rysunków. Wszystkie dzieci mogą wykonać ustnie zadanie, 5-latki również w książce.


„Moje emocje” – rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw. 
Rodzic czyta dziecku zdania opisujące różne zdarzenia. Dziecko mówi, jakie emocje poczułoby w takiej sytuacji (radość, strach, gniew, smutek, zdziwienie, wstyd).

Przykładowe zdania:
1. Ktoś zepsuł moją zabawkę.
2. Mama mnie pochwaliła.
3. Idę do dentysty.
4. Biegnie do mnie duży pies.
5. Mam dziś urodziny.
6. Przyjechała ciocia, której dawno nie widziałem / widziałam.
7. Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców.
8. Wylał mi się sok.
9. Dostałem / dostałam prezent od kolegi bez okazji.
10. Występuję na przedstawieniu z okazji Dnia Matki.
11. Jestem na placu zabaw, gdzie jest mnóstwo dzieci, których nie znam.
  

Praca z KP4.20a (5-latki) – doskonalenie umiejętności nazywania uczuć, rozwój zdolności grafomotorycznych i kreatywności, budowanie wypowiedzi.  


W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą Wasz nastrój.


Wspaniałego dnia! Pozdrawiamy! Pani Justyna i Pani Ewa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz