poniedziałek, 11 maja 2020

12.05.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Gramy na instrumentach.

Trenujemy przy muzyce Shakiry Dare (La La La)

https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA

„Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.


Może być dęty, może być i strunowy,

ważne, aby był do gry gotowy.

Piękne dźwięki nam wygrywa,

z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)



Jest to zespół niemały,

mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)

Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)

Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)

„Orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dziecka i wiersza "Mysia orkiestra" Doroty Gellner.

Mysia Orkiestra  D.Gellner

Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.
Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.
Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.
Mysz druga się  śmieje jak głupi do sera.
A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.
Więc koty w piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały, i gdzieś się wyniosły, wołając:
- Ach, nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostaję bzika!

Rodzic zadaje pytania: Co to jest orkiestra? Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra? Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały? Czy kotom podobała się mysia muzyka? Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry? Czy widziałeś kiedyś orkiestrę? Jak wyglądała? Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?  

Można sobie przypomnieć jak wygląda i gra orkiestra np. na koncercie Ennio Morricone z poprzednich zajęć.

https://www.youtube.com/watch?v=J3IlqY1CbI0

„Muzyczne ludziki” – praca z W.48.

Rodzic pokazuje zdjęcia fortepianu i wiolonczeli. 





Pyta dziecka: Wiesz, jak nazywają się te instrumenty? Rodzic razem z dzieckiem podaje nazwy tych instrumentów. Pokaż, jak siedzi pianista przy fortepianie, naśladuj jego grę. Dziecko siada na krześle z wyprostowanymi plecami, uderzając palcami o blat stolika, naśladuje grę na fortepianie. Następnie rodzic pokazuje zdjęcie wiolonczeli, tłumaczy: wiolonczela jest bardzo dużym instrumentem. Wiolonczelista siedzi na krześle, a między nogami ma wiolonczelę. W dłoni trzyma smyczek i przesuwa nim po strunach instrumentu. Rodzic prezentuje sposób siedzenia wiolonczelisty i naśladuje grę na instrumencie, a następnie dziecko
powtarza ruchy. Po zabawie w pokazywanie instrumentów dzieci siadają przy stolikach i wykonują zadanie z
W.48





Praca z KP4.15 (5-latki) – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji słuchowej, przeliczanie .




Utrwalenie piosenki "Jestem muzykantem konszabelantem"

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0


"Jestem muzykantem konszabelantem"


Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!


"Poczuj rytm" i zagraj na dostępnych instrumentach czy przedmiotach.

https://www.youtube.com/watch?v=nNlRc_1E794

„Kostka” – zabawa matematyczna. Dziecko rzuca dwoma kostkami. Jego  zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku. 

„Masaż” – Rodzic siedzi za dzieckiem i wykonują masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami, potem następuje zamiana ról.

Idą słonie,
potem konie,
panieneczki na szpileczkach
z gryzącymi pieseczkami,
świeci słonko,
płynie rzeczka,
pada deszczyk,
czujesz dreszczyk?
Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi.
Uderzają delikatnie piąstkami.
Stukają palcami wskazującymi.
Delikatnie szczypią.
Dłońmi zataczają koła.
Rysują linię.
Stukają wszystkimi palcami.
Łaskoczą.

W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania.



W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę, określającą  Wasz nastrój.



Miłego dnia! Pozdrawiamy! Pani  Justyna i Pani Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz