Temat dnia: Gramy na instrumentach.
Trenujemy przy muzyce Shakiry Dare (La La La)
https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA
„Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
„Orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dziecka i wiersza "Mysia orkiestra" Doroty Gellner.
Mysia Orkiestra D.Gellner
Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.
Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.
Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.
Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.
A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.
Więc koty w piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały, i gdzieś się wyniosły, wołając:
- Ach, nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostaję bzika!
Rodzic zadaje pytania: Co to jest orkiestra? Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra? Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały? Czy kotom podobała się mysia muzyka? Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry? Czy widziałeś kiedyś orkiestrę? Jak wyglądała? Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?
Można sobie przypomnieć jak wygląda i gra orkiestra np. na koncercie Ennio Morricone z poprzednich zajęć.
https://www.youtube.com/watch?v=J3IlqY1CbI0
https://www.youtube.com/watch?v=J3IlqY1CbI0
„Muzyczne ludziki” – praca z W.48.
Rodzic pokazuje zdjęcia fortepianu i wiolonczeli.
Pyta dziecka: Wiesz, jak nazywają się te instrumenty? Rodzic razem z dzieckiem podaje nazwy tych instrumentów. Pokaż, jak siedzi pianista przy fortepianie, naśladuj jego grę. Dziecko siada na krześle z wyprostowanymi plecami, uderzając palcami o blat stolika, naśladuje grę na fortepianie. Następnie rodzic pokazuje zdjęcie wiolonczeli, tłumaczy: wiolonczela jest bardzo dużym instrumentem. Wiolonczelista siedzi na krześle, a między nogami ma wiolonczelę. W dłoni trzyma smyczek i przesuwa nim po strunach instrumentu. Rodzic prezentuje sposób siedzenia wiolonczelisty i naśladuje grę na instrumencie, a następnie dziecko
powtarza ruchy. Po zabawie w pokazywanie instrumentów dzieci siadają przy stolikach i wykonują zadanie z W.48.
Praca z KP4.15 (5-latki) – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji słuchowej, przeliczanie .
Utrwalenie piosenki "Jestem muzykantem konszabelantem"
https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
"Jestem muzykantem konszabelantem"
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
"Poczuj rytm" i zagraj na dostępnych instrumentach czy przedmiotach.
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
"Poczuj rytm" i zagraj na dostępnych instrumentach czy przedmiotach.
https://www.youtube.com/watch?v=nNlRc_1E794
„Kostka” – zabawa matematyczna. Dziecko rzuca dwoma kostkami. Jego zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku.
„Masaż” – Rodzic siedzi za dzieckiem i wykonują masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami, potem następuje zamiana ról.
„Masaż” – Rodzic siedzi za dzieckiem i wykonują masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami, potem następuje zamiana ról.
Idą słonie, potem konie, panieneczki na szpileczkach z gryzącymi pieseczkami, świeci słonko, płynie rzeczka, pada deszczyk, czujesz dreszczyk? | Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi. Uderzają delikatnie piąstkami. Stukają palcami wskazującymi. Delikatnie szczypią. Dłońmi zataczają koła. Rysują linię. Stukają wszystkimi palcami. Łaskoczą. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz